Imladris.dk forum - Til forsiden
User Info
Welcome, Guest. Please login or register.
October 22, 2014, 14:14:16

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search

Key Stats
3894 Posts in 452 Topics by 180 Members
Latest Member: Tifanfaya
* Home Help Search Calendar Login Register
Imladris.dk forum  |  Generelt  |  Imladris.dk  |  Online LotR-baseret Trivial Pursuit « previous next »
Pages: 1 [2] Go Down Print
Author Topic: Online LotR-baseret Trivial Pursuit  (Read 12110 times)
Erucolindo
Medlem af Imladris
Bruger

Re: TP
« Reply #15 on: December 03, 2005, 13:32:19 »

lidt ala. det 'rigtige' trivial. Men det med at læse to sider om dagen, og finde spørgsmål ud fra det, er ikke en god ide. Hvis vi antager et minimum på 500 spørgsmål, vil det jo mindst tage 500 dage at lave, så hvad med at man læser et kapitel om ugen, og så forsøger at finde lige mange spørgsmål til hvert kapiteln  (alt efter hvor vigtigt det er) og så smider spørgsmål op, så vi ender med omkring 1000 ved slutningen af RH?

Erucolindo
pippin
Medlem af Imladris
Bruger

Re: TP
« Reply #16 on: December 04, 2005, 14:15:04 »

Ved ikke, men jeg synes måske man bør koncentrere sig om LotR og The Hobbit eftersom det jo ikek er alle der har læst Silm./UT eller som kun har dem svagt i erindringen. Men det er måske bare mig (fordi det er 2 år siden jeg har læst Silm.)
Det syntes jeg er en dårlig ide. Silm er en vigtig del af universet. Den er selvfølgelig nødt til at være med og have sin egen katagori.
Tilgengæld syntes jeg ikke at man skal lave en katagori med "filmfejl", men man kunne lave mange spørgsmål om disse fejl i en silm katagori.

Det gør ikke noget hvis mange spørgsmål er svære, det er jo pointen med TP (i hvert fald det originale spil).

Jeg syntes også det kunne være sjovt, hvis vi lavede en pdf version af spørgsmålene, så kunne dem der har spillet printe dem ud og spille med disse spørgsmål i stedet for dem der fulgte med spillet.

I Bri har vi en gang lavet et Ringenes Herre Matador. det fungerer udemærket.

Skulle vi forøvrigt ikke få en moderator flyttet dette emne et andet sted hen, så det ikke ligger i "Links", der syntes jeg det passer rigtigt dårligt. Det kunne evt ligge under "Imladris - Danmarks Tolkienforening"

Pippin
« Last Edit: December 04, 2005, 14:20:55 by pippin » Logged

DPhreak
Administrator
Bruger

Re: Online LotR-baseret Trivial Pursuit
« Reply #17 on: December 13, 2005, 19:03:50 »

Jeg går og tænker lidt på at implementere et par online spil (som jeg vist også har fortalt før) og nu har jeg så besluttet at gøre noget ved det her engang efter mine eksamener i januar/februar.

Der er to valgmuligheder og jeg synes i skal være med til at bestemme det.

1. Online Lotr TP - jeg implementerer kun spillet, jeg skriver ingen spørgsmål eller svar, så hvis det skal blive brugbart så kræver det at der er nogen der tager sig af den del.
2. Online Lotr Matador - hvis jeg kan få pippin til at afsløre hvordan de gjorde det. Jeg har et gammelt matador spil jeg bruger som inspiration, men jeg vil gerne have lidt flere detaljer.

/Anders aka. DPhreak

Rådsmedlem og kode-abe.
Macilon
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #18 on: December 13, 2005, 19:45:35 »

Hvor mange udover mig har tid/lyst til at gå i gang med en omgang TP, for jeg har desværre ikke overskuddet til at skulle gå i gang alene... :s

I dont know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you, half as well as you deserve.
Kuthalion
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #19 on: December 13, 2005, 21:04:25 »

Jeg vil gerne være med, men jeg har det lidt skidt med at binde mig til et antal spørgsmål om ugen, da jeg ikke har meget overskydende tid i øjeblikket.
Kan vi ikke også lave nogle af spørgsmålene udfra dem vi allerede har i quiztråden? Det vil spare os en del tid.

Min jakke hang under et billede af en jakke - Mikael Wulff.
Macilon
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #20 on: December 14, 2005, 12:17:32 »

Jo.. Det er da ihvertfald en start, og så kan vi stille og roligt bygge ovenpå..

I dont know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you, half as well as you deserve.
Mithrandir
Medlem af Imladris
Bruger

Ars longa vita brevis

« Reply #21 on: December 14, 2005, 18:19:52 »

Hvis der benyttes fx en MySQL-database som backend, kan vi jo bare lave et system så man kan få et brugernavn og password til et webinterface hvorfra man så kan tilføje spørgsmål.

Stud.mag. i klassisk filologi
Aarhus Universitet
Wilja
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #22 on: December 30, 2005, 00:16:55 »

Okay, jeg har af en eller anden grund totalt misset denne tråd indtil videre. Hvilket er lidt ærgeligt da jeg egentlig syntes at det lyder som et spændende projekt.

Kunne ikke lige læse af tråden om I allerede har alle kategorierne på plads, men jeg tænkte at det måske kunne være sjovt at have en kategori der hed noget i stil med "Ejendele". Såsom "Hvilken dværg bar et gyldent bælte da han besøgte Bilbo?" "Hvilke farve har Gandalf's hat?" etc.

When we realise that we are all mad, mystery disappears and life stands explained!
Merry
Administrator
Bruger

« Reply #23 on: April 18, 2006, 21:52:59 »

Hvordan går det egentlig med den idé? Roll Eyes
DPhreak
Administrator
Bruger

« Reply #24 on: April 20, 2006, 20:43:28 »

Jeg har faktisk fået lavet en god del af spillet, indtil videre er det et java-baseret multiplayer spil. Jeg har planer om at lave det forfra på et tidspunkt da det har været trial and error indtil videre, men hvis der kommer nogle spørgsmål til så er jeg meget motiveret til at lave spillet.

/Anders aka. DPhreak

Rådsmedlem og kode-abe.
Pages: 1 [2] Go Up Print 
« previous next »
Jump to: