Imladris.dk forum - Til forsiden
User Info
Welcome, Guest. Please login or register.
July 25, 2014, 12:37:40

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search

Key Stats
3884 Posts in 446 Topics by 174 Members
Latest Member: markopol
* Home Help Search Calendar Login Register
Imladris.dk forum  |  Tolkien og hans forfatterskab  |  Andre  |  Tolkien Chat på IRC « previous next »
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: Tolkien Chat på IRC  (Read 5649 times)
Lassë
Bruger

Tolkien Chat på IRC
« on: December 01, 2005, 23:45:06 »

Hej,
der er nogle der har startet en ny Tolkien channel på irc - man tilgår den ved at klikke ind på:

http://irc.tolkiengateway.net/java/

hvis du får en fejlmeddelelse er det nok fordi du ikke har java installeret - du kan hente java på adressen:  http://java.sun.com

Chatten er på engelsk - der er folk online døgnet rundt - alle folk er meget venlige og de kommer fra et væld af forskellige tolkien sider rundt om i verden. Dem der kører chatten hedder PyroMithrandir og Hyarion -- i kan altid spørge folk om hjælp til hvordan det hele fungerer. Bl.a. er det smart at registrere sig som bruger så man altid har det samme bruger navn. Hvis man registrerer sig kommer man ligeledes med på listen over tolkien-trivia spillere og den kan huske fra gang til gang hvor mange point man har -- og stille og roligt kan man bevæge sig op ad rangstien -

Specielt tolkien trivia er sjovt - det er en robot der stiller spørgsmålene og så svarer folk om kap -- jeg er nu nummr 17 Smiley

Altså skynd jer derind. Hvis nogen spørger hvor i kommer fra så bare sig Imladris.dk og at det er mig der har skrevet og reklameret for stedet. De er kun glade hvis der kommer flere tolkien fans derinde. Og for dem der ikke synes de er nok inde i tolkien til at spille tolkien trivia så vil det nok glæde dem at der også er tolkien-movie trivia --

Håber vi ses derinde Smiley
Olórin
Medlem af Imladris
Bruger

Re: Tolkien Chat på IRC
« Reply #1 on: December 01, 2005, 23:56:37 »

Super. Jeg har joinet og registreret mit nick.
Lassë
Bruger

« Reply #2 on: December 05, 2005, 01:47:27 »

Super, jeg har også lige mødt tass derinde.
DPhreak
Administrator
Bruger

« Reply #3 on: December 06, 2005, 09:20:04 »

Nu har vi jo også en irc-chat selv... Dog uden en trivia bot, men det var det måske nogen der kunne fixe?

/Anders aka. DPhreak

Rådsmedlem og kode-abe.
Olórin
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #4 on: December 07, 2005, 20:53:58 »

Nu har vi jo også en irc-chat selv...

Ja men der er desværre bare stort set aldrig nogen derinde. Og da der af den grund næsten aldrig sker noget derinde er der ikke så meget ved den.. Hvis der begyndte at være nogle flere der dukkede op regelmæssigt ville der jo pludselig være noget ved det.

-Olórin
Olórin
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #5 on: December 08, 2005, 02:59:08 »

Forresten hvis der skulle være nogen der ikke ved hvor vores IRC kanal er at finde så vil jeg da lige poste informationerne her.

Den er på netværket Quakenet (irc.quakenet.org) og selve kanalen hedder #imladris.

Man kan logge på via java-dimsen på vores forside (imladris.dk) men der er også (som jeg personligt synes er langt det mest brugervenlige) mulighed for at hente en IRC-klinet ned. En af de mest populære er nok klienten mIRC (http://mirc.com). Det kræver ikke den store computerkendskab at hente en sådan klient og logge på med den. Men hvis der er nogle der er interesseret så har jeg engang været med til at skrive en mIRC guide til en anden kanal jeg lige hurtigt kan redigere lidt i og smide op et sted.

(Man kan på samme måde som med vores egen kanal også bruge den hentede IRC klient til at logge på den kanal Lassë postede i starten af tråden).

-Olórin
« Last Edit: December 08, 2005, 03:16:32 by Olórin » Logged
DPhreak
Administrator
Bruger

« Reply #6 on: December 08, 2005, 14:08:16 »

Der er jo også mulighed for at være på begge kanaler på een gang... Også selvom de er på forskellige servere...

/Anders aka. DPhreak

Rådsmedlem og kode-abe.
Olórin
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #7 on: December 08, 2005, 15:21:13 »

Der er jo også mulighed for at være på begge kanaler på een gang... Også selvom de er på forskellige servere...

Yep lige præcis. Endnu en af fordelene ved at hente en klient ned.

-Olórin
Lassë
Bruger

« Reply #8 on: December 09, 2005, 07:55:36 »

Inde på tolkiengateway tilbyder de også at vi kan få en dansk kanal der fx hedde #imladris hvis vi vil. Vi skal bare sige til. Det ville måske være mere relevant at være på tolkiengateway end på quakenet, men det er selvfølgelig op til jer. Jeg har mødt en del skandinavere derinde på det sidste Smiley
DPhreak
Administrator
Bruger

« Reply #9 on: April 03, 2006, 17:04:36 »

Så synes jeg vi skal flytte chatten derhen. Jeg undersøger lige hvad der skal til.

/Anders aka. DPhreak

Rådsmedlem og kode-abe.
Pages: [1] Go Up Print 
« previous next »
Jump to: