Imladris.dk forum - Til forsiden
User Info
Welcome, Guest. Please login or register.
July 22, 2014, 23:32:13

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search

Key Stats
3884 Posts in 446 Topics by 174 Members
Latest Member: markopol
* Home Help Search Calendar Login Register
Imladris.dk forum  |  Tolkien og hans forfatterskab  |  Den Tredie Alder  |  Den danske oversættelse « previous next »
Pages: 1 2 [3] Go Down Print
Author Topic: Den danske oversættelse  (Read 12415 times)
Merry
Administrator
Bruger

Re: Den danske overs�ttelse
« Reply #30 on: April 23, 2006, 21:00:17 »

Hej! Vi har netop holdt r�dsm�de i Aalborg, hvor ideen om et seminar ogs� blev dr�ftet, og vi har besluttet, s� vidt muligt muligt at holde seminaret i forbindelse med Medlemstinget, der skal holdes i enten oktober eller november m�ned - og fortrinsvis p� en l�rdag i denne periode. Dvs, datoen kommer til at afh�nge af, hvorn�r evt. paneldeltagere/s�rligt indbudte g�ster kan deltage. Vi vil desuden gerne bruge aftenen p� socialt samv�r, eller hvis det bliver sent i november, i form af en decideret julefrokost.

Pippin, tag endelig kontakt til folkene i Sverige, du kender, og sp�rg hvorn�r de har en ledig l�rdag i oktober eller november. Det samme g�lder for s� vidt alle andre, der m�tte have ideer til sp�ndende mennesker, som burde deltage i et s�dant seminar.

Forel�big tager vi kontakt til f�lgende ikke-medlemmer af Imladris for at sp�rge, om de kunne have lyst til at detage og hvorn�r de har en ledig l�rdag i perioden:

* En af de svenskere, som har v�ret med til at presse p� for en svensk nyovers�ttelse (Pippin!)
* Nils Ivar Ag�y, norsk Tolkien-overs�tter (hobbit)
* Jakob Levinsen, forlagsredakt�r og Tolkien-fan (hobbit)
* Caspar Reiff fra The Tolkien Ensemble (hobbit)

Andre forslag?

Vi vil naturligvis gerne, hvis Bri kunne have lyst til at v�re med til at st� som arrang�r af seminaret? Pippin, vil du videreformidle sagen til Bri? Vi har ogs� snakket om, at det kunne v�re sjovt, hvis vi kunne lave et optog af udkl�dte Tolkien-fans, som s� kunne overr�kke vores underskriftsindsamling til en repr�sentant for Gyldendal (der b�r ligeledes deltage en repr�sentant for Gyldendal i en evt. paneldebat, Tin�viel, har du nogen id� om, hvem p� Gyldendal vi skal invitere/have i tale?)

Vi skulle meget gerne f� svar tilbage fra de s�ærligt indbudte inden for de n�ste 4 uger, s�ledes at vi kan beslutte os for en dato for seminar og Medlemsting inden for en m�ned - senest 23. maj.

P.S. Imladris som forening har ingen penge, s�å evt. udgifter til afholdelsen af arrangementet kunne evt. indtjenes ved salg af kaffe/kage eller lignende under selve seminaret.

P.P.S. Beklager, hvis min tekst ser underlig ud. Sidder i Aalborg Lufthavn med en gratis computer, som tilsyneladende mangler visse bogstaver i sit system!

« Last Edit: April 23, 2006, 21:10:05 by hobbit » Logged
Merry
Administrator
Bruger

Re: Den danske oversættelse
« Reply #31 on: April 24, 2006, 09:44:01 »

Jeg har oprettet en ny tråd til at drøfte planlægningen af seminaret til efteråret. Alt vedr. dette seminar bedes derfor skrevet i følgende tråd:

http://www.imladris.dk/forum/index.php?topic=125.0
DPhreak
Administrator
Bruger

« Reply #32 on: April 25, 2006, 20:55:13 »

Lige een ting - de links der er til oversættelser i underskriftsundersamlingen er ikke gyldige længere, de skal lige opdateres hvis det er muligt.

/Anders aka. DPhreak

Rådsmedlem og kode-abe.
Merry
Administrator
Bruger

« Reply #33 on: April 25, 2006, 21:15:11 »

Man kan IKKE ændre på teksten i underskriftsindsamlingen. Det ligger lidt i ordet. Ellers kunne folk jo bare skrive en blancocheck  Grin
DPhreak
Administrator
Bruger

« Reply #34 on: April 25, 2006, 22:58:30 »

Det tænkte jeg nok... Så må jeg jo hellere sørge for at de links kommer til at virke igen. Men det bliver nok imorgen...

/Anders aka. DPhreak

Rådsmedlem og kode-abe.
Tinúviel
Medlem af Imladris
Bruger

Re: Den danske overs�ttelse
« Reply #35 on: May 01, 2006, 16:58:38 »

Tin�viel, har du nogen id� om, hvem p� Gyldendal vi skal invitere/have i tale?)

Jeg tænkte, at jeg hellere måtte svare i den tråd, hvor spørgsmålet blev stillet,selvom der nu er en særlig arrangementstråd Smiley
Den redaktør, som jeg talte med en del gange sidste år, hedder Lotte Kirkeby Hansen. Hendes mailadresse fremgår af medarbejderlisten på Gyldendals hjemmeside.

Supergodt intiativ, for øvrigt. Er ked af, at jeg ikke kn bidrage med det store pt.
« Last Edit: May 01, 2006, 17:01:39 by Tinúviel » Logged
Pages: 1 2 [3] Go Up Print 
« previous next »
Jump to: