Imladris.dk forum - Til forsiden
User Info
Welcome, Guest. Please login or register.
October 02, 2014, 04:21:49

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search

Key Stats
3893 Posts in 452 Topics by 178 Members
Latest Member: Will
* Home Help Search Calendar Login Register
Imladris.dk forum  |  Tolkien og hans forfatterskab  |  Den Tredie Alder  |  De største slag i 3. Alder « previous next »
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: De største slag i 3. Alder  (Read 2976 times)
Wilja
Medlem af Imladris
Bruger

De største slag i 3. Alder
« on: September 26, 2005, 12:26:28 »

For at få lidt gang i dette forum vil jeg give jer en lille øvelse. Hvad anser I som de fem største slag i den 3. Alder?
Største skal absolut ikke tages som hvilke der deltog flest i, men hvilke der havde mest betydning.
Lav en liste over de slag I anser for mest vigtige og argumenter for hvorfor I placerer dem i betydning som I gør. Bliver I overbevist af andres argumenter kan I selvfølgelig ændre I jeres egen liste, og så kan I jo se om I nogensinde når til enighed eller har en hel forskellig opfattelse af hvad der havde betydning for tingenes gang.

When we realise that we are all mad, mystery disappears and life stands explained!
pippin
Medlem af Imladris
Bruger

Re: De største slag i 3. Alder
« Reply #1 on: September 27, 2005, 17:48:07 »

Hej

Slaget ved Grønnemarken er absolut det største slag i 3. alder. Det var har hvor min kones stamfader Tyrebrøleren slog hovedet af orkhøvdingen Golfimbul. Tyrebrøleren var næsten lige så høj som mig  Grin

De andre slag var vel en slags sport for de kampglade mennesker, elvere og orker.

Pippin

Macilon
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #2 on: September 27, 2005, 18:29:52 »

Arhh.. en afgørende slag vil jeg sige var Enternes slag mod Isengard..

Havde enterne ikke slået til, var Gondor og Rohan blevet fanget som lus mellem 2 negle, og ringens tilintetgørelse ville ikke have gjort noget forskel da stort set alle frie folk så ville være blevet nedkæmpet på den hårde måde, og selv om Sauron ville være blevet kraftigt formindsket i status, ville Saruman kunne have gjort det ud for en slagkraftig hersker

Mac

I dont know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you, half as well as you deserve.
Erucolindo
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #3 on: September 28, 2005, 08:45:23 »

Foran den sorte port. Det køber Frodo tid til at destruere ringen, og i det øjeblik de sker, ved vi jo at Sauron forsvinder helt, og hans hær flygter, da de kan mærke at deres leder ikke er der mere. Selv hvis Saurman havde overlevet, ville han bagefter ikke være i stand til at modstå hærene fra Rohan, Gondor og div. elvere. Specielt ikke hvis de kunne alliere sig med Entene. Desuden ville Saurman nok vide, at hans hær ikke er mægtig nok til at overleve, uden Sauron, og jeg tror, at han ville komme med en undskyldning om at han ikke ahvde sin egen frie vilje, eller såda noget.

Erucolindo
Pages: [1] Go Up Print 
« previous next »
Jump to: