Imladris.dk forum - Til forsiden
User Info
Welcome, Guest. Please login or register.
August 02, 2014, 00:29:40

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search

Key Stats
3885 Posts in 446 Topics by 175 Members
Latest Member: Sammy17
* Home Help Search Calendar Login Register
Imladris.dk forum  |  Medie  |  Links  |  Hobbiten « previous next »
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: Hobbiten  (Read 4007 times)
Elatan
Bruger

Hobbiten
« on: April 26, 2010, 08:53:45 »

Hej,

Det skulle undre mig om Imladris ikke vidste at der efter sigende( <-- bemærk ) skulle begynde at filmes til Hobbiten til sommer men jeg synes ikke jeg kan finde det her på siden.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/8573948.stm

Elatan
Lathspell
Bruger

Re: Hobbiten
« Reply #1 on: April 26, 2010, 20:26:11 »

Der er day-to-day sladder om filmen her: http://www.theonering.net/ men der er vist ikke sat nogen starttid endnu.

Don't take life seriously, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum
Arien
Medlem af Imladris
Bruger

I'm on fire!

« Reply #2 on: April 26, 2010, 22:42:09 »

Del Toro og Jackson har først for en uge eller tre siden indleveret manuskriptet til film nr. 2.
Filmene har ikke fået det grønne lys endnu, og det regner jeg ikke med sker på MGM har fået ny ejer. Eftersom filmene ikke "officielt" er i production endnu kan der ikke castes skuespillere, lægges budget og derfor ikke produktionsplan, så der er ikke noget der er klart.
Selvom både Ian McKellen og Andy Serkis siger at de genoptager deres roller har de ikke skrevet under på nogen kontrakt endnu, men de er selvfølgelig med når det sker. PJ har sagt at de har haft et par skuespillere inde til auditions, og der skulle være flest "ikke kendte" med der, så vi kan nok forvente et cast af friske ansigter igen.
Der har været flere rygter om startdato for produktionen, men eftersom der ikke er givet grønt lys har der aldrig være nogen dato, kun forhåbninger om en sådan fra PJ og Del Toros side.
Del Toro er godt i gang, i samarbejde med WETA, at designe væsner og hans version af Middle-Earth. PJ har lige afsløret i et interview at de har et dvd-crew godt i gang. Der er allerede over 20 timers dvd-materiale i kassen. Jeg elsker PJ for de tonsvis af ekstramateriale der er blevet udgivet på diverse dvd-versioner og Del Toro aver også gode dvd'er, så jeg glæder mig allerede mere til dvd'en end biografpremieren.

"Too bright were the eyes of Arien for even the Eldar to look on, and leaving Valinor she forsook the form and raiment which like the Valar she had worn there, and she was as a naked flame, terrible in the fullness of her splendour."  - citat The Silmarilllion.
Gryfgory
Bruger

« Reply #3 on: May 06, 2010, 19:59:48 »

Nyt:

5/4/2010

"In an agreement between Warner and Imax, Warner seems to plan with December 2012 for the Hobbit release. The movie shall be in 3D at least for Imax cinemas."

www.hollywoodreporter.com
Arien
Medlem af Imladris
Bruger

I'm on fire!

« Reply #4 on: May 07, 2010, 01:13:24 »

Damn, jeg havde virkelig håbet at de ville undgå 3D...

"Too bright were the eyes of Arien for even the Eldar to look on, and leaving Valinor she forsook the form and raiment which like the Valar she had worn there, and she was as a naked flame, terrible in the fullness of her splendour."  - citat The Silmarilllion.
Merry
Administrator
Bruger

« Reply #5 on: May 08, 2010, 09:29:31 »

Ha, får du hovedpine af at se i 3D? Grin

Man kan jo bare lade være med at se 3D-versionen eller at tage 3D-briller på Cool

Men der er vist ingen tvivl om, at 3D er fremtidens filmformat, og at vi får mange flere film med 3D-effekter.
Arien
Medlem af Imladris
Bruger

I'm on fire!

« Reply #6 on: May 10, 2010, 13:28:02 »

Nej, jeg synes simpelthen bare at 3D er en unødig effekt, som ikke gør en film det mindste bedre.
Billederne er meget flottere i 2D. Selvom jeg er lidt effekt-nørd, så synes jeg at 3D er et skridt for langt. Effekter skal forsvinde på skærmen, så man ikke lægger mærke til at éns syns bliver snydt, ikke viftes i hovedet på en. Det trækker bare væk fra det der er vigtigt: historien.

Jeg håber 3D forsvinder når Hollywood er tilbage på benene igen. Kommer der en krise finder de på en eller andet ny teknisk udvikling. Det er ikke første gang de har satset på 3D for at få nogle flere penge i kassen, så jeg håber de putter den gimmick tilbage i lommen igen snart...

Jeg forstår ikke, hvad der er så fantastisk ved det. Synes I for eksempel at scenen i RotK, hvor bavnerne tændes ikke er flot nok i 2D?

Arien
Medlem af Imladris
Bruger

I'm on fire!

« Reply #7 on: May 28, 2010, 11:38:21 »

Seneste nyt:
FIlmene har ikke fået grønt lys endnu, og 3D er ikke sikkert.

Beren
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #8 on: May 31, 2010, 17:03:51 »

Arien du har helt misforstået konceptet med 3d.

3d letter faktisk din hjernes arbejde og gør det meget lettere at nyde en film.
Når du ser en 2d film, skal hjernen fortolke og vurdere i langt højere grad, hvad der er hvor i forhold til hinanden, men 3d, så sker det helt naturligt, så ja, når hjerne skal genskabe oplevelsen, så er det både nemmere og bedre.

3d er helt sikkert kommet for at blive og som minimum, bør alle visuelt stærke film være i 3d.
Arien
Medlem af Imladris
Bruger

I'm on fire!

« Reply #9 on: May 31, 2010, 23:36:05 »

Jeg ved godt hvad 3D handler om, men det betyder ikke at jeg synes det er bedre.

Del Toro meddelte tidligere i dag at han ikke længere skal instruere de to film. Han er med til at skrive de sidste manuskript færdig.
Jeg synes det er rigtig ærgerligt. Jeg var ved at falde for projektet med Del Toro i spidsen. Han har nogle fortæller-egenskaber og en fascination med væsner som passede rigtig godt.
Før del Toro var en del af projektet havde jeg meget svært ved at finde en instruktør jeg gerne ville se i jobbet, og jeg har ikke nemmere ved det nu...

Pages: [1] Go Up Print 
« previous next »
Jump to: