Imladris.dk forum - Til forsiden
User Info
Welcome, Guest. Please login or register.
December 19, 2014, 00:23:06

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search

Key Stats
3919 Posts in 479 Topics by 182 Members
Latest Member: Rhovandir
* Home Help Search Calendar Login Register
Imladris.dk forum  |  Generelt  |  Imladris.dk  |  Historier « previous next »
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: Historier  (Read 2330 times)
dixie
Bruger

Historier
« on: December 30, 2009, 01:43:07 »

Hej forum

Undskyld hvis det er fordi jeg ikke kan se skoven for bar træer - men hvor på Imladris.dk finder man et sted hvor man kan offentliggøre historier (fri fantasi) bygget på Tolkiens værker?

Har kendskab til et par engelsksprogede, men hvis nu man vil skrive på engelsk?

TIA

Dixie
pippin
Medlem af Imladris
Bruger

Re: Historier
« Reply #1 on: December 30, 2009, 20:03:13 »

Hej

Jeg har ikke styr på hvor man kan offentliggøre dem på dette site, men det kan være at Bri's blad pipeurten vil gøre det, hvis de ikke er for lange.

Kontant mig hvis du er interesseret.

Kim

Merry
Administrator
Bruger

« Reply #2 on: January 01, 2010, 16:20:20 »

Hvis du skriver på dansk og gerne vil have det offentliggjort her på imladris.dk, kan vi sagtens lægge dem under et af menupunkterne på hovedsiden. Du kan sende mig en privat besked, hvis du er interesseret.
dixie
Bruger

« Reply #3 on: January 02, 2010, 16:04:11 »

Tak for svaret

Det er ca. 500 sider fordelt på 50 historier "afsnit" - skrevet lidt a la Unfinished tales, men det er langtfra færdigt. De er skrevet historisk sekventielt (fra anden alders begyndelse) hvor fx. Cirion & Eorl er et kapitel, mens det forrige er om Denethor I/Boromir I's tid og det efter om Baldor og de dødes stier...

Men der er mange af historierne om ikke er færdige, får fx. et par ideer, når jeg skriver og det kan få mig til at ændre i noget jeg troede var færdigt...

Jeg har stillet mig spørgsmål a la, hvad skete der egentligt i detaljer med de syv, hvem var nazgul, hvordan var Isildurs regeringstid (med ringen), hvad brugte Istari de første 1000 år af deres tid til, blev Palantierene brugt i den tredje alder inden ringkrigen... etc. Vi får jo tarige men små detajer af Tolkien, fx. under gennemgang af årene - mange konger får jo en voldsom død uden af vi hører hvad der i detaljer skete, og mange historier om personer er meget korte (Nimrodel, Glorfindel, Radagast og de blå). Har forsøgt at være "kanonisk" men det har faktisk vist sig at være svært i alle detaljer - har også tilført nye personer, hvoraf nogle lidt overraskende kom til at fylde meget (Isildur's hustru, 2nd Jarl af Andunie, Imrahils fjerne forfædre i Umbar etc...) - alt sammen i respekt for forfatteren (håber  jeg inderligt)

Kigger det lige igennem og sender så måske et par prøver...

Dixie
H

Dixie.
Lathspell
Bruger

« Reply #4 on: January 02, 2010, 16:57:36 »

Du har jo også den mulighed, som jeg har benyttet, at lægge dem på http://www.fanfiction.net/ (dér hedder jeg Parma Quentar Pheriannath), de kan også uploades på dansk.

Husk lige og give besked, når de er tilgængelige, jeg vil meget gerne læse dem. Har du brug for en beta-læser, kan jeg måske være til rådighed, kan måske give dig nogle tips om, hvad der kan være kanon.

Don't take life seriously, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum
dixie
Bruger

« Reply #5 on: January 06, 2010, 20:06:43 »

Har sendt et eksempel...

Beta læsning er velkomment
Gryfgory
Bruger

« Reply #6 on: January 25, 2010, 19:43:52 »

Sig endelig til når du er færdig. Jeg vil med glæde læse det...
Pages: [1] Go Up Print 
« previous next »
Jump to: