Imladris.dk forum - Til forsiden
User Info
Welcome, Guest. Please login or register.
August 27, 2014, 20:57:15

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search

Key Stats
3889 Posts in 450 Topics by 175 Members
Latest Member: Sammy17
* Home Help Search Calendar Login Register
Imladris.dk forum  |  Tolkien og hans forfatterskab  |  Den Tredie Alder  |  Del Toros "The Hobbit" « previous next »
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: Del Toros "The Hobbit"  (Read 2433 times)
Gryfgory
Bruger

Del Toros "The Hobbit"
« on: November 23, 2009, 19:34:44 »

Hvad er folks forventninger til filmen? Hvad er vigtigt at skildre i forhold til bogen. Er der visse passager man allerede nu kan udelukke?
Merry
Administrator
Bruger

Re: Del Toros "The Hobbit"
« Reply #1 on: December 27, 2009, 12:27:47 »

Så vidt jeg har forstået, bliver det to film ud af den ene bog. Jeg er derfor nysgerrig efter, hvor de har tænkt sig at slutte den første film og begynde den anden... Bliver det ved scenen med Gollum under Tågebjergene? Ved Beorn? Ved Carrock? Ved scenen hvor vargene overfalder dem, eller hvor de er på vej ind i Dunkelskov? Eller først, når du er blevet taget til fange af elverfolket?
Gryfgory
Bruger

« Reply #2 on: January 25, 2010, 19:40:50 »

Dette bliver helt sikkert en udfordring, da der er visse steder, hvor det ville være yderst ubelejligt at slutte film et. Jeg håber virkelig, at dværgenes historie bliver skildret godt. Jeg ville blive slemt skuffet, hvis jeg ikke havde en fornemmelse af at have oplevet dværgenes kultur, da grunden til denne strid bunder i dværgenes historie:9
pippin
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #3 on: January 26, 2010, 18:08:52 »

Hej

Sådan som jeg forstår det, så skal film 1 hovedsageligt være fra bogen hobbitten og film 2 skal være med de ting der sker mellem hobbitten og Ringenenes Herre.

Pippin

Mithrandir
Medlem af Imladris
Bruger

Ars longa vita brevis

« Reply #4 on: January 27, 2010, 23:59:17 »

Jeg troede der var noget problemer med det, noget med at de kun havde filmrettighederne til at lave Hobbitten og ikke stof baseret på Silmarillion, efterladte historier, etc.?

Stud.mag. i klassisk filologi
Aarhus Universitet
Gryfgory
Bruger

« Reply #5 on: January 28, 2010, 18:25:04 »

Jeg troede der var noget problemer med det, noget med at de kun havde filmrettighederne til at lave Hobbitten og ikke stof baseret på Silmarillion, efterladte historier, etc.?

Det har de vel heller ikke endnu. De kan sagtens fange dværgenes historie alligevel Smiley
pippin
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #6 on: January 30, 2010, 09:04:18 »

Hej

Det meste fra perioden mellem Hobbitten og Ringenens Herre kan findes i Ringenes Herres Appendikser.

Pippin

Gryfgory
Bruger

« Reply #7 on: January 31, 2010, 13:19:05 »

Lige præcis Wink
Mithrandir
Medlem af Imladris
Bruger

Ars longa vita brevis

« Reply #8 on: January 31, 2010, 14:16:14 »

Ak, jeg er ved at falde af på den. Sad Tak.

Stud.mag. i klassisk filologi
Aarhus Universitet
Arien
Medlem af Imladris
Bruger

I'm on fire!

« Reply #9 on: January 31, 2010, 16:13:02 »

Filmene dækker kun Hobbitten, med en smule tilføjet, eftersigende en del mere om hvad Gandalf går og laver.
Den oprindelige premiere dato for film 1 var december 2011, men det lyderne til at den er skubbet til 2012.

Der er ingen officielle casting nyheder, men alt tyder på at David Tennent, kendt fra Doctor Who og Harry Potter 4, har fået rollen som Bilbo.
Har kun set ham i Harry Potter, men umiddelbart synes jeg ikke der er så meget hover ham...

"Too bright were the eyes of Arien for even the Eldar to look on, and leaving Valinor she forsook the form and raiment which like the Valar she had worn there, and she was as a naked flame, terrible in the fullness of her splendour."  - citat The Silmarilllion.
pippin
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #10 on: January 31, 2010, 21:31:45 »

Hej

Så har det ændret sig på det sidste. Det sidste jeg hørte var at:

fra:  http://www.theonering.net/torwp/2008/04/25/28747-guillermo-del-toro-chats-with-torn-about-the-hobbit-films/, som er et interview med instruktøren i 2008.

Fans are all abuzz about ‘The Second Film’, can you tell some of your plans for it?

GDT: You know, I traveled to New Zealand just a little while ago, and one of the main reasons for going was to sit down and talk about the second film. ‘The Hobbit’, the book, is really one self-contained film, so for the second movie we sat down and worked it out. When we did this we got really excited because this second film is not a ‘tag on’, it’s not ‘filler’, it’s an integral part of telling the story of those 50 years of history lost in the narrative. There will be certain things that we will see from the first movie but from a different point of view, but it will feel like a volume, in the 5 volumes of the entire story. It will not feel like a bridge, I’ve been hearing it called ‘a bridge film’, it’s not, it’s an integral chapter of the story, and I think we’re all on the same page.

Men når jeg læser Hobbit Movie FAQ, så ser det ganske rigtigt ud til at planerne er ændret:

Fra: http://www.theonering.net/torwp/hobbitfaq/#1.2
1.2. What will be included in the two movies?
According to the Empire Online interview with PJ and GDT (link above), the two movies will include all of the iconic moments in the book, The Hobbit, as well as being expanded to follow other events that occur ‘offstage.’ This includes the White Council and Gandalf’s comings and goings to Dol Guldur.  Pj: “We expanded out the universe a lot more so that we weren’t just staying with Bilbo and the Dwarves on their journey, as the book pretty much does. We started to expand some of what’s happening to Gandalf outside of that journey.”  Things we know are included so far:

- backstory of Thrain, Thorin’s father

- Beorn

- Spiders

- The White Council

- Gandalf’s journeys to Dol Guldur

- The three trolls (Tom, Bert, William)

- Sauron ( including some of his history)

Pippin

Gryfgory
Bruger

« Reply #11 on: February 05, 2010, 13:04:41 »

Uanset hvad lyder det awesome Grin
Pages: [1] Go Up Print 
« previous next »
Jump to: