Imladris.dk forum - Til forsiden
User Info
Welcome, Guest. Please login or register.
December 22, 2014, 13:20:13

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search

Key Stats
3919 Posts in 479 Topics by 182 Members
Latest Member: Rhovandir
* Home Help Search Calendar Login Register
Imladris.dk forum  |  Generelt  |  Imladris.dk  |  Hvad skal vi gøre for at få flere til at besøge siden? « previous next »
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: Hvad skal vi gøre for at få flere til at besøge siden?  (Read 4307 times)
DPhreak
Administrator
Bruger

Hvad skal vi gøre for at få flere til at besøge siden?
« on: September 22, 2005, 17:57:25 »

Hej Allesammen

Er der nogen der har nogle ideer til hvad vi skal gøre for at der er flere der har lyst til at besøge siden, eller hvad vi skal gøre for at i der allerede er her besøger den oftere?

Tænk over det og giv mig et svar.

/Anders aka. DPhreak

Rådsmedlem og kode-abe.
Lassë
Bruger

Re: Hvad skal vi gøre for at få flere til at besøge siden?
« Reply #1 on: September 23, 2005, 02:14:41 »

Jeg kommer selv forbi mindst en gang om dagen, men jeg tror ikke jeg kommer til at deltage mere aktivt hvis ikke der er diskussioner om teksterne.

Jeg er nok ikke så oplagt til at starte diskussioner selv, da jeg også er medlem af et andet forum, og når jeg falder over noget nyt poster jeg det der istedet. Jeg håber dog stadig der kommer gang i det her forum igen.

Noget helt andet, som ikke lige hører så meget il her, men dog bør nævnes et eller andet sted, er at jeg stadig arbejder med det der Tengwar projekt. Er ved at skrive de første dele det fortiden. Vender tilbage og laver en tråd om det når jeg har noget mere færdigt jeg kan poste til diskussion her i forummet.
Macilon
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #2 on: September 27, 2005, 08:58:43 »

Det ville ellers være rart hvis du gad starte bare nogle enkelte diskussioner angående teksterne.. Det er virkeligt noget vi mangler, og jeg har desværre ikke tiden selv...

Mac

I dont know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you, half as well as you deserve.
Elatan
Bruger

« Reply #3 on: October 16, 2005, 09:27:09 »

Tjaa jeg tror at det hænger meget sammen med eksponeringen af Tolkien. Det store rush som startede 1-2 år før den første del af RH er slut og tilbage er kun "nørderne" Dem som enten allerede før filmene havde interessen eller de der under dem fik en dybere interesse. 98% af dem der red på RH-bølgen var joyriders og de har nu fundet andet oppe i tiden. Personligt kunne jeg se det på besøgstallet på min hjemmeside før, under og efter filmene.

Spørgsmålet var hvad man kan gøre for at fastholde og udvide Imladris. Jeg tror at en vej er forsøge at udvide rekruteringsgrundlaget. Måske nogle flere rollespilsgrupper der findes kunne have eller få en større interesse i Imladris ? (jeg er ikke sikker på om jeg skal henregne Bri til denne kategori)

Man kunne måske også prøve at starte/sparke den engelsksprogede afdeling af Imladris op ?  Dansk er jo alt andet lige et meget lille sprogområde og dermed rekruteringsgrundlag.
 Hvad med en nordisk event af en slags ? invitere Svenske og Norske Tolkiengrupper til deltagelse omkring et eller andet større emne ? Et tekst-rollespilsslag her på siden eller en festbanket på en måde ?.

Elatan
DPhreak
Administrator
Bruger

« Reply #4 on: October 16, 2005, 11:46:46 »

Det ryger i hvert fald lige op på dagsordenen til rådsmødet. Personligt synes jeg det kunne være fedt at have kontakt til nogle af de andre tolkienforeninger i norden, men med hensyn til events osv. så tror jeg ikke Imladris er rustet til det på nuværende tidspunkt.

/Anders aka. DPhreak

Rådsmedlem og kode-abe.
Elatan
Bruger

« Reply #5 on: October 16, 2005, 12:35:32 »

Det var såmænd også bare en tanke  Grin 

For at føre den lidt længere ud.. Imladris invitere hermed de svenske og norske Tolkien-nørder til årets store begivenhed. Aragorn og Arvens bryllop!

Først skal det selvfølgelig planlægges, her er der brug for input fra alle til hvordan et sådan bryllop skal afholdes. Der skal afholdes officielle taler som skal skrives (evt også oversættes til flere forskellige sprog så er der noget for de sprogglade) Der skal skrives drejebog til hvordan ritualerne omkring et bryllop mellem elver og mennesker bør foregå så er der lidt for dem som gerne graver dybt i gamle kilder med forekærlighed for det højt-travende  Wink og sidst men ikke mindst skal selve festen holdes med underholdning for masserne. Det sidste burde tiltale alle men i alle fald folk med hobbitgener. 

Når så det hele er planlagt, skrevet og publiceret så skal bryllopet og festen selvfølgelig holdes en skøn tidlig sommerdag hvor alle dem som er til at spille lidt skuespil og klæde sig ud får chancen mens vi andre jubler. Tilsidst går alle til bordene mens vi spiser drikker og danser under træerne til den lyse morgen.

Well, skulle det være for stort at igangsætte så er der da nogle ideer til et par diskussionstråde her Grin

Elatan
Wilja
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #6 on: December 04, 2006, 14:39:24 »

Godt, godt. I stedet for at starte en helt ny tråd, vælger jeg lige at tage fat på denne gamle sag der allerede ligger klar.

Ikke fordi jeg har tænkt mig at snakke om hvordan vi skal lokke flere besøgende til; men fordi jeg måske syntes det er værd at tage fat på problemerne i at fastholde de personer der rent faktisk melder sig ind. Antallet af medlemmer på siden er 73, men det reele tal af folk der stadig kommer forbi er vist en hel del lavere Undecided

Første del af diskussionen må selvfølgelig være om man rent faktisk ønsker flere og nye medlemmer; eller om dem der poster på nuværende tidspunkt i virkeligheden har det fint med at vi er dem vi er, og ikke flere? Er vi i virkeligheden glad for at slippe for en masse uvidende personer, der aldrig har læst bøgerne?

Eller... er det på tide at lave nogle tiltag for at folk skal komme tilbage igen; og at aktiviteten på forummet måske oven i købet øges?

Umiddelbart er det største problem for et nyt forum-medlem jo nok den manglende aktivitet. For hvis man melder sig ind på forum føler man sig måske ikke sikker nok til at gå ud og starte en helt ny tråd - og da i hvert fald ikke hvis der nærmest ikke er nogen andre medlemmer der gør det.
Selv de tråde der er, er måske ikke altid så nemme at springe ind i. Nogle tråde der er nemme at gå til vil måske øge nye medlemmers tryghed i at poste; uden fare for at gøre sig selv til grin og sige noget forkert.

En anden ting er velkomst-tråden. Den er rigtig fin, og netop en nem tråd at poste i som ny. Her er problemet måske at man først skal lokalisere den for at poste i den, og at nye medlemmer måske derfor ikke ser den.

I virkeligheden handler det vel om at tage nye medlemmer lidt i hånden. Dette kunne måske blandt andet gøres af en "velkomstkomite", der holdt øje med indmeldelsen af nye medlemmer og sendte dem en PM. En sådan PM kunne bare være en standard, men en der netop henviste folk til de mest interessante steder for et nyt medlem: Regler, Nyheder og "jeg er ny"-tråden etc.
Jeg ved godt at man kan gå ud og finde disse ting selv, men på den måde kan man bruge lang tid på at finde rundt på forummet, før man når til det punkt hvor man rent faktisk føler sig sikker nok på hvordan tinegen hænger sammen til at poste.

Nu har jeg i hvert fald lagt nogle forslag op til diskussion og debat; og vil selvfølgelig opfordre jer andre til at komme med jeres input i forhold til nye medlemmer på forummet.

When we realise that we are all mad, mystery disappears and life stands explained!
Pages: [1] Go Up Print 
« previous next »
Jump to: