Godt, godt. I stedet for at starte en helt ny tråd, vælger jeg lige at tage fat på denne gamle sag der allerede ligger klar.
Ikke fordi jeg har tænkt mig at snakke om hvordan vi skal lokke flere besøgende til; men fordi jeg måske syntes det er værd at tage fat på problemerne i at fastholde de personer der rent faktisk melder sig ind. Antallet af medlemmer på siden er 73, men det reele tal af folk der stadig kommer forbi er vist en hel del lavere

Første del af diskussionen må selvfølgelig være om man rent faktisk ønsker flere og nye medlemmer; eller om dem der poster på nuværende tidspunkt i virkeligheden har det fint med at vi er dem vi er, og ikke flere? Er vi i virkeligheden glad for at slippe for en masse uvidende personer, der aldrig har læst bøgerne?
Eller... er det på tide at lave nogle tiltag for at folk skal komme tilbage igen; og at aktiviteten på forummet måske oven i købet øges?
Umiddelbart er det største problem for et nyt forum-medlem jo nok den manglende aktivitet. For hvis man melder sig ind på forum føler man sig måske ikke sikker nok til at gå ud og starte en helt ny tråd - og da i hvert fald ikke hvis der nærmest ikke er nogen andre medlemmer der gør det.
Selv de tråde der er, er måske ikke altid så nemme at springe ind i. Nogle tråde der er
nemme at gå til vil måske øge nye medlemmers tryghed i at poste; uden fare for at gøre sig selv til grin og sige noget forkert.
En anden ting er velkomst-tråden. Den er rigtig fin, og netop en nem tråd at poste i som ny. Her er problemet måske at man først skal lokalisere den for at poste i den, og at nye medlemmer måske derfor ikke ser den.
I virkeligheden handler det vel om at tage nye medlemmer lidt i hånden. Dette kunne måske blandt andet gøres af en "velkomstkomite", der holdt øje med indmeldelsen af nye medlemmer og sendte dem en PM. En sådan PM kunne bare være en standard, men en der netop henviste folk til de mest interessante steder for et nyt medlem: Regler, Nyheder og "jeg er ny"-tråden etc.
Jeg ved godt at man kan gå ud og finde disse ting selv, men på den måde kan man bruge lang tid på at finde rundt på forummet, før man når til det punkt hvor man rent faktisk føler sig sikker nok på hvordan tinegen hænger sammen til at poste.
Nu har jeg i hvert fald lagt nogle forslag op til diskussion og debat; og vil selvfølgelig opfordre jer andre til at komme med jeres input i forhold til nye medlemmer på forummet.