Imladris.dk forum - Til forsiden
User Info
Welcome, Guest. Please login or register.
November 24, 2014, 11:16:47

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search

Key Stats
3895 Posts in 453 Topics by 180 Members
Latest Member: Tifanfaya
* Home Help Search Calendar Login Register
Imladris.dk forum  |  Medie  |  Andre fortolkninger  |  Rune T Kidde « previous next »
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: Rune T Kidde  (Read 4507 times)
TeamHobbit
Bruger

Rune T Kidde
« on: January 06, 2009, 15:02:11 »

Hey Hobbits,

Under downloads på imladris.dk kan man hente Rune T. Kiddes fantastiske oplæsning af Hobbitten.
Kan man også få fat i Runes oplæsning af Ringenes Herre, som er blevet sendt i Børneradioen hos DR?

Mae Govannen
TeamHobbit
pippin
Medlem af Imladris
Bruger

Re: Rune T Kidde
« Reply #1 on: January 06, 2009, 22:30:47 »

Hej

Så skal det være fordi nogen har optaget dem fra radion, for den er aldrig udkommet på cd.

Da hans oplæsning af Hobbitten udkom, ringede jeg en del gange til DR og forespurgte og de sagde hver gang at de bare ventede på at han kom ind og redigerede i den. Men han er en travl mand og havde åbenbart ikke tid til den slags.

Ville gerne høre ham oplæse hans referat af historien om Hobåtten i bogen 101 mak og mesterværker Den er noget kortere og ret sjov. Til gengæld syntes jeg hans udgave af Ringenes Herre i en af hans tegneserier er ret kedelig (tror vist nok at det er i Den lilla møghætte og pulven).

Pippin

pippin
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #2 on: January 06, 2009, 22:37:26 »

Hej

Måske var det i "litterære klassikere" han havde en version af Ringenes Herre, kan desværre ikke lige finde mit eksemplar af tegneserien.

Jeg syntes egenligt bedre om "De 3 bukke fra Brugsen" med citater som "Hvem er det der vælter rundt og brækker sig på min bro" :-)

Pippin

Lathspell
Bruger

« Reply #3 on: January 07, 2009, 00:54:16 »

Hej, det her har jeg s'gu en lille 'aktie' i Wink : Det var mig, der i sin tid fik Rune til at læse Hobbitten og Ringenes Herre, vi arbejdede på en aldrig færdiggjort fantasy-tegneserie, der fra min side var inspireret af RH, så anbefalede jeg ham bøgerne.

Mine børn brugte gennem flere år Runes 'Hobbitten' som godnathistorie, fik først her for nyligt dobbelt-cden tilbage.

Don't take life seriously, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum
TeamHobbit
Bruger

« Reply #4 on: January 08, 2009, 12:18:53 »

Mae Govannen Pippin og Lathspell,

Tak for de gode og meget interessante svar.

Pippin wrote: "Så skal det være fordi nogen har optaget dem fra radion, for den er aldrig udkommet på cd."

I sin tid optog jeg faktisk en del afsnit på bånd, men fik desværre ikke alle...  Sad
At samlingen ikke er komplet, har afholdt mig fra at konvertere de afsnit jeg har til mp3.
Men hvis der findes hobbitter her på forummet, som også ligger inde med nogle afsnit, kan vi måske udveksle dem vi har... endsige få dem uploaded til imladris.dk

TeamHobbit

Lathspell
Bruger

« Reply #5 on: January 08, 2009, 23:39:46 »

Jeg fik desværre aldrig optaget noget af Runes RH, men jeg kunne da spørge ham, om han selv har den på kopierbart medie.

Forresten så jeg engang på Kalundborg bibliotek en CD-udgave af Lord of the Rings (13 skiver, tror jeg), den hvor Ian Holm spiller Frodo. Den kunne være spændende at høre, har spurgt mine børn om de kunne spille den over på MP3, men de har ikke givet noget klart svar, selv er jeg teknisk analfabet på det felt.

Don't take life seriously, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum
pippin
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #6 on: January 09, 2009, 09:42:15 »

Hej

Det er i BBC's version Ian Holm var Frodo. Det er ikke så svært at konverterer cd'er til mp3. Hele serien koster forøvrigt kun 40 pund i amazon.

Jeg mener at have optaget nogle af Kiddes oplæsninger, men ikke hvilke afsnit.

Pippin

Pages: [1] Go Up Print 
« previous next »
Jump to: