Imladris.dk forum - Til forsiden
User Info
Welcome, Guest. Please login or register.
July 31, 2014, 11:25:59

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search

Key Stats
3885 Posts in 446 Topics by 175 Members
Latest Member: Sammy17
* Home Help Search Calendar Login Register
Imladris.dk forum  |  Tolkien og hans forfatterskab  |  Andre  |  Helte og Hobbitter « previous next »
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: Helte og Hobbitter  (Read 2181 times)
Arien
Medlem af Imladris
Bruger

I'm on fire!

Helte og Hobbitter
« on: December 22, 2007, 22:32:01 »

Hæj...
Jeg er i gang med at læse Helte og Hobbitter. Med fare for at lyde som Pullman, synes jeg den er triviel.
Indtil videre er det bare gennemgang og analyse af Hobbitten, hvilket jeg synes ikke kunne være mere kedelig. Jeg ved mere eller mindre alt hvad der står i forvejen...
For det første, jeg kender historien og bryder mig ikke om at analysere alt for meget på gode historier. Det synes jeg ødelægger det spændene ved dem. Og der står på bagsiden at den kan læses af uvidene og fanatikere, men det ødelægger da alt for nybegyndere at få historien afsløret.

Nu spørger jeg andre der har læst den: Er det det samme hele vejen igennem?

"Too bright were the eyes of Arien for even the Eldar to look on, and leaving Valinor she forsook the form and raiment which like the Valar she had worn there, and she was as a naked flame, terrible in the fullness of her splendour."  - citat The Silmarilllion.
Merry
Administrator
Bruger

Re: Helte og Hobbitter
« Reply #1 on: December 30, 2007, 12:32:38 »

Jeg har det på samme måde - tror mest bogen er skrevet, så den kan bruges af en dansk- eller engelsklærer i gymnasiet til at analysere Hobbitten. Jeg synes, det er ret tydeligt, at den er skrevet 'til skolebrug'.
Arien
Medlem af Imladris
Bruger

I'm on fire!

Re: Helte og Hobbitter
« Reply #2 on: December 30, 2007, 21:16:10 »

Det mærkelige synes jeg så er, at jeg har fået den anbefalet af mange, og derfor købte jeg den selvfølgelig...
Hvis jeg ikke sælger den, så kommer den til at stå og samle støv...
Nu er jeg begyndt på The MOnsters and the Critics i stedet...

"Too bright were the eyes of Arien for even the Eldar to look on, and leaving Valinor she forsook the form and raiment which like the Valar she had worn there, and she was as a naked flame, terrible in the fullness of her splendour."  - citat The Silmarilllion.
Pages: [1] Go Up Print 
« previous next »
Jump to: