Imladris.dk forum - Til forsiden
User Info
Welcome, Guest. Please login or register.
October 02, 2014, 18:31:11

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search

Key Stats
3893 Posts in 452 Topics by 178 Members
Latest Member: Will
* Home Help Search Calendar Login Register
Imladris.dk forum  |  Generelt  |  Nyheder  |  Húrins børn udkommer på dansk « previous next »
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: Húrins børn udkommer på dansk  (Read 2401 times)
Rådet
Rådsmedlem
Bruger

Húrins børn udkommer på dansk
« on: October 02, 2007, 16:40:51 »

Gyldendal udgiver på lørdag en dansk oversættelse af \'The Children of Húrin\'.

I den anledning vil radioprogrammet \'P2Plus\' sætte fokus på Tolkien og den nye bog. Programmet sendes på torsdag på P2.
Arien
Medlem af Imladris
Bruger

I'm on fire!

Re: Húrins børn udkommer på dansk
« Reply #1 on: October 02, 2007, 19:01:15 »

Nogen der kan finde et præcist tidspunkt? Kan ikke lige umiddelbart finde et...

"Too bright were the eyes of Arien for even the Eldar to look on, and leaving Valinor she forsook the form and raiment which like the Valar she had worn there, and she was as a naked flame, terrible in the fullness of her splendour."  - citat The Silmarilllion.
Silmariën
Bruger

« Reply #2 on: October 02, 2007, 21:22:05 »

Hej Tolkien-fans!

Er der nogen af jer, der har læst Húrins Børn? og vil løfte sløret for, om bogen er et "must have" eller bare en yderst krævende lang version af det i forvejen mest sørgelige og skæbnetunge, Tolkien overhovedet har skrevet (...øh OK, og som jeg har læst...)

Undskyld hvis den har været debatteret. Er ny på dettet forum Roll Eyes
Athelas
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #3 on: October 02, 2007, 22:13:28 »

Jeg er i gang med den, og so far er den i hvert fald rigtig god :-) Jo, måske er det bare en længere version af en kendt historie, men i mit univers gør det nu ikke noget. Jeg synes bare det er fedt at få flere detaljer på. Og selvom jeg ikke er verdensmester i engelsk, så synes jeg da, at jeg forstår det meste. Så den er altså ikke sinddygt krævende...
Arien
Medlem af Imladris
Bruger

I'm on fire!

« Reply #4 on: October 04, 2007, 09:17:14 »

Jeg mente tidspunkt for radioudsendelsen, i mit forige indlæg, hvis det var lidt utydeligt.
Anyone?
Er ved at skrive 2.g opgave så har ikke tid til at lytte i flere timer, bare for at høre det...

"Too bright were the eyes of Arien for even the Eldar to look on, and leaving Valinor she forsook the form and raiment which like the Valar she had worn there, and she was as a naked flame, terrible in the fullness of her splendour."  - citat The Silmarilllion.
Merry
Administrator
Bruger

« Reply #5 on: October 04, 2007, 18:37:59 »

Man kan høre indslaget på netradio. Der er bl.a. interview med Caspar Reiff:

http://www.dr.dk/P2/p2plus/
Silmariën
Bruger

« Reply #6 on: October 04, 2007, 22:14:18 »

Jeg er i gang med den, og so far er den i hvert fald rigtig god :-) Jo, måske er det bare en længere version af en kendt historie, men i mit univers gør det nu ikke noget. Jeg synes bare det er fedt at få flere detaljer på. Og selvom jeg ikke er verdensmester i engelsk, så synes jeg da, at jeg forstår det meste. Så den er altså ikke sinddygt krævende...

Oki, lyder som noget enhver nørd med respekt for sig selv læser før eller siden.  Wink
Pages: [1] Go Up Print 
« previous next »
Jump to: