Imladris.dk forum - Til forsiden
User Info
Welcome, Guest. Please login or register.
September 16, 2014, 06:53:45

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search

Key Stats
3893 Posts in 452 Topics by 177 Members
Latest Member: Mitte
* Home Help Search Calendar Login Register
Imladris.dk forum  |  Tolkien og hans forfatterskab  |  Tolkiens Mytologi  |  Parma Quentar Pheriannath « previous next »
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: Parma Quentar Pheriannath  (Read 1751 times)
Lathspell
Bruger

Parma Quentar Pheriannath
« on: April 09, 2007, 00:03:54 »

Hej, Lathspell her, ny bruger af forumet.

Jeg ved ikke, om det er det rigtige sted at anbringe dette indlæg; men moderator er velkommen til at slette eller flytte det, hvis det er upassende:

Jeg er en gammel Tolkien-fan, læste bøgerne første gang i 1975 og var straks hooked. Købte Silmarillion da den udkom i '77 og var helt elektrisk. Undredes såre over, at der ikke stod noget om Hobbitternes oprindelse i den og heller ikke i Unfinished Tales, så jeg besluttede mig til at skrive en lille historie om det selv: Parma Quentar Pheriannath, en tyve-tredive sider med nogle små legender, der skulle introducere personerne og deres racer. Desværre fik jeg den ikke skrevet færdig; men jeg holdt heller ikke op, og den fylder nu 3-400 sider.

Jeg har ladet mine søskende (7 stk., alle Tolkien-fans) læse det, jeg har skrevet, men får ikke nogen kritik fra dem, kun det lalleglade: "Skriver du ikke snart noget mere?", så hvis der er en eller flere fra Imladris, der kunne tænke sig at beta-læse et kapitel eller to af mine udgydelser, så send mig en mail.

Jeg har lagt en lille håndfuld af de introducerende fortællinger op på www.fanfiction.net under Books/Silmarillion/Danish med forfatternavnet Parma Quentar Pheriannath.

Ud over denne samling fortællinger brugte jeg for nogle år siden et par vintre til at oversætte The Fall of Gondolin og The Children of Hurin, det er nærmest kun et kuriosum nu, da Lyderiks flotte oversættelse Efterladte Historier står på vore hylder; men jeg har brugt en anden tilnærmelse til stoffet, idet jeg har sammenskrevet teksterne fra HoME, Sil. og UT. Hvis nogen har lyst til at se dem, så...
« Last Edit: April 09, 2007, 00:18:24 by Lathspell » Logged

Don't take life seriously, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum
Pages: [1] Go Up Print 
« previous next »
Jump to: