Imladris.dk forum - Til forsiden
User Info
Welcome, Guest. Please login or register.
October 23, 2014, 21:52:57

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search

Key Stats
3894 Posts in 452 Topics by 180 Members
Latest Member: Tifanfaya
* Home Help Search Calendar Login Register
Imladris.dk forum  |  Generelt  |  Nyheder  |  Kæmpe model fra Ringenes Herre udstilles i Høng « previous next »
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: Kæmpe model fra Ringenes Herre udstilles i Høng  (Read 1712 times)
Rådet
Rådsmedlem
Bruger

Kæmpe model fra Ringenes Herre udstilles i Høng
« on: April 17, 2007, 10:44:43 »

\"Et to gange to meter stort miniaturelandskab kan indtil 30. april opleves på Høng Bibliotek,\" skriver Christian G. Bitsch i Sjællandske 27. marts.

\"Det er Rasmus Elkjær som har lavet en rekonstruktion af en scene fra Tolkiens univers fra Ringenes Herre - Helms Kløft. Helms kløft er en gammel fæstning i en dyb klippekløft, som spiller en central rolle i Tolkiens historie Ringenes herre. Modellen af Helms Kløft blev oprindelig bygget til udstilling i Cinemaxx-foyeren på Fisketorvet i København. Det var i 2002 til premieren på den anden af Ringenes Herre-filmene - De to tårne. Det store landskab viser hele den mægtige fæstning, med ringmure, halvanden meter højt tårn og næsten 1.000 miniaturefigurer. Der er tale om et gigantisk opbygget sceneri med floder, broer, bakker og bjerge (...)
Rasmus Elkjær er 34 år og arbejder til daglig som lærer på Højbo Friskole. Men ved siden af laver han modeller og landskaber til rollespilsforretninger.\"

Læs mere i Sjællandske.
Lathspell
Bruger

Re: Kæmpe model fra Ringenes Herre udstilles i Høng
« Reply #1 on: April 19, 2007, 23:37:41 »

Tak for oplysningen, jeg var på biblioteket i Høng sammen med mine tvillingedrenge på 13, der går til live-rollespil og maler figurer, de (og jeg selv) var behørigt imponerede. Flot arbejde af Elkjær.

Don't take life seriously, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum
Pages: [1] Go Up Print 
« previous next »
Jump to: