Imladris.dk forum - Til forsiden
User Info
Welcome, Guest. Please login or register.
July 31, 2014, 09:24:19

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search

Key Stats
3885 Posts in 446 Topics by 175 Members
Latest Member: Sammy17
* Home Help Search Calendar Login Register
Imladris.dk forum  |  Tolkien og hans forfatterskab  |  Den Tredie Alder  |  sidereference « previous next »
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: sidereference  (Read 2034 times)
NaF
Bruger

sidereference
« on: December 09, 2006, 00:14:03 »

Hej Imladris
Jeg er ved at skrive en 3.g’s opgave om Tolkiens Ringenes Herre Wink
Jeg har medens jeg har læst bogen, taget ufatteligt mange notater, men jeg har glemt at sætte en sidereference til følgende citat:
Således blev han efterhånden den mest hårdføre blandt alle levende mennesker, han var dygtigt til deres håndværk og velbevandret i viden om deres fortid, men han var større end dem, for han besad elverfolkets visdom, og der var et lyst i hans øjne, som kun få kunne udholde, når det tændtes. Hans ansigt var bedrøvet og strengt på grund af den skæbne, han måtte bære på sine skuldre, men dybt i hans hjerte boede altid et håb, og fra det sprang munterheden ofte som en kilde fra klippen”.
Hvis der er nogen af jer, der eventuelt kan huske i hvilket kapitel dette står, eller helt optimalt hvor det står, ville jeg sætte meget pris på denne oplysning, jeg har nemlig rygende travlt =) 

Pengolodh
Bruger

Re: sidereference
« Reply #1 on: December 09, 2006, 14:19:23 »

Det er fra 'Historien om Aragorn og Arwen' i Appendixerne til Kongen Vender Tilbage, side 356 i Gyldendals bogklubudgave (ca. midt i historien).

/Pengolodh
NaF
Bruger

Re: sidereference
« Reply #2 on: December 09, 2006, 15:39:37 »

Tusind tak!!  Smiley
Pages: [1] Go Up Print 
« previous next »
Jump to: