Imladris.dk forum - Til forsiden
User Info
Welcome, Guest. Please login or register.
July 22, 2014, 19:27:04

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search

Key Stats
3884 Posts in 446 Topics by 174 Members
Latest Member: markopol
* Home Help Search Calendar Login Register
Imladris.dk forum  |  Medie  |  Peter Jacksons filmatisering af "Ringenes Herre"  |  Den der bil :s « previous next »
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: Den der bil :s  (Read 4171 times)
Arien
Medlem af Imladris
Bruger

I'm on fire!

Den der bil :s
« on: October 22, 2006, 12:05:37 »

Efter rigtig mange forsøg, har jeg nu fundet det der skulle være bilen i scenen med Sams "Farthest away from home" replik.
Er det virkelig en bil? For mig ligner det altså bare en skorsten der ryger. Nogen påstår den flytter sig, men det kan jeg altså ikke se!

Forresten så lod de vist slet ikke biler køre rundt på Hobbitton settet. Kun der hvor der ikke skulle optages.

"Too bright were the eyes of Arien for even the Eldar to look on, and leaving Valinor she forsook the form and raiment which like the Valar she had worn there, and she was as a naked flame, terrible in the fullness of her splendour."  - citat The Silmarilllion.
Wilja
Medlem af Imladris
Bruger

Re: Den der bil :s
« Reply #1 on: October 27, 2006, 11:24:38 »

Efter hvad jeg har hørt blev bilen redigeret ud inden filmene blev sendt ud på dvd, så personligt har jeg ikke gidet at sidde og lede efter den. Virker logisk nok at de vil rette sådanne fejl inden udsendelse af filmene, så medmindre det er den helt originale biograf-version du sidder med, er det garanteret en skorsten du kan se Wink

When we realise that we are all mad, mystery disappears and life stands explained!
Arien
Medlem af Imladris
Bruger

I'm on fire!

« Reply #2 on: October 28, 2006, 11:36:29 »

Det er den helt første VHS version jeg har kigget på!

"Too bright were the eyes of Arien for even the Eldar to look on, and leaving Valinor she forsook the form and raiment which like the Valar she had worn there, and she was as a naked flame, terrible in the fullness of her splendour."  - citat The Silmarilllion.
Merry
Administrator
Bruger

« Reply #3 on: October 28, 2006, 15:13:07 »

VHS og dvd blev vel udgivet samtidig? Så der skulle ikke være nogen forskel, når I snakker om den korte biografversion.
Beren
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #4 on: October 28, 2006, 16:42:31 »

Her kan man læse om goofs (fejl) i den første film: http://www.imdb.com/title/tt0120737/goofs

Her er teksten der omtaler bilen:

Many viewers reported that they spotted a car in the background of the theatrical version when Sam says that he is now the furthest he has ever been from home. In a 1 December 2003 Newsweek article, director Peter Jackson confirms the presence of a car, seen in the theatrical release of the movie. The DVD versions reveal no such car, because it was subsequently removed digitally. Jackson says: "We actually didn't know about the car until we were cutting the movie. The smoke and dust wasn't so bad because there was already lots of it around, but the bloody windshield was reflecting the sun back into the camera lens. So we erased it for the DVD. I think some people were upset because they tried to show it to their friends and it was gone."
Arien
Medlem af Imladris
Bruger

I'm on fire!

« Reply #5 on: October 28, 2006, 22:06:16 »

Mente helt sikker den også skulle være på VHS bio versionen...

Wilja
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #6 on: October 30, 2006, 16:20:11 »

I bund og grund er det vel det samme materiale der er på DVD og VHS udgaverne, så hvis de har redigeret bilen ud på DVD-udgaven er den også væk på VHS-udgaven. Uden at kende noget til skabelsen af film, formoder jeg at det er det samme materiale man sidder med, og som man så spiller ned på henholdsvis DVD eller VHS. Indholdet af disse to vil således være det samme.
Når PJ decideret taler om DVD-udgaven i det citat Beorn har postet, er det formentlig bare fordi det er hvad man snakker om, når man taler om film-udgivelser i dag. Ville virke helt håbløst (gammeldags) hvis en filminstruktør gav sig til at snakke om VHS-udgaven af filmen.

When we realise that we are all mad, mystery disappears and life stands explained!
Beren
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #7 on: October 30, 2006, 17:12:27 »

Hvem er ham Beorn du nævner Wilja? Smiley

Venligst
  Beren
Wilja
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #8 on: October 31, 2006, 11:27:10 »

Hey, jeg har da 4 ud af 5 bogstaver rigtigt; det må da tælle for noget Roll Eyes

Men godt så, i det citat Beren har postet. Hvis jeg ændrer selve posten nu ser Berens sidste kommentar meget mærkelig ud, så det får lov til at stå der til fremtidig skue...

Pages: [1] Go Up Print 
« previous next »
Jump to: