Imladris.dk forum - Til forsiden
User Info
Welcome, Guest. Please login or register.
April 23, 2014, 09:46:47

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search

Key Stats
3884 Posts in 446 Topics by 172 Members
Latest Member: iceman
* Home Help Search Calendar Login Register
Imladris.dk forum  |  Generelt  |  Imladris - Danmarks Tolkienforening  |  Symposium 2007 « previous next »
Pages: [1] 2 Go Down Print
Author Topic: Symposium 2007  (Read 5553 times)
pippin
Medlem af Imladris
Bruger

Symposium 2007
« on: October 21, 2006, 20:44:15 »

Hej

Vil foreslå at Bri og Imladfris laver et symposium i 2007, da er det 70 år siden at The Hobbit udkom på engelsk. Den udkom d. 21. september, det er en fredag, men vil foreslåm at sådan et arrengement er om lørdagen.

Pippin

pippin
Medlem af Imladris
Bruger

Re: Symposium 2007
« Reply #1 on: October 21, 2006, 21:19:55 »

Hej

Ifølge Beren er det samme weekend som Eurocon (Fantastik foreningen holder en europæisk con i den weekend). Måske er det en dårlig ide at holde den samtidig (med mindre vi holder den i deres regi). www.eurocon2007.dk

Deres priser er:
Fra nu af og frem til 1. januar 2007 er prisen: Kr. 100
Fra 1. januar 2007 og frem til 1. august 2007 er prisen: kr. 150
Derefter og ved døren er prisen per dag: kr. 100 (dog med mulighed for weekendbillet om fredagen til kr. 200)

Hvis der er tale om et symposium med foredrag hele dagen er det vel ok. Vi kunne også holde det ugen før eller efter.

Jeg ville gerne lave et oplæg om Beowulf og Hobbitten.

Pippin
« Last Edit: October 21, 2006, 21:28:03 by pippin » Logged

Lothriel
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #2 on: October 22, 2006, 00:09:22 »

Det lyder som en rigtig god ide at fejre udgivelsen. Til den tid vil vi sikkert også vide, om der kommer en film eller ej, og så evt. lave PR ud fra det.

Chocolate, men, coffee - some things are better rich.

"I like rice. Rice is great if you're hungry and want 2000 of something." Mitch Hedberg
Merry
Administrator
Bruger

« Reply #3 on: October 22, 2006, 19:24:38 »

Når man tager i betragtning, at der mig bekendt ikke kom nogen fra Fantasticon til gårsdagens debat, så synes jeg ikke, der er nogen grund til at tage hensyn til Fantastikforeningens arrangement, da der åbenbart ikke er nogen større Tolkien-interesse fra deres side.
pippin
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #4 on: October 22, 2006, 19:35:16 »

Hej

Beren kom. Desuden vil jeg egentlig gerne til en Eurocon, hvilket er en større international con.¨

Pippin

Merry
Administrator
Bruger

« Reply #5 on: October 22, 2006, 19:40:46 »

Beren er jo i forvejen medlem af Imladris Wink så ham regner jeg ikke rigtig med som tilskuer fra Fantasticon.

Men en dato kan vi jo altid snakke om... Hvis det skal være i Imladris' regi ville det mest praktiske være, at det blev i oktober/november, da man i forvejen skal indkalde til Medlemsting i én af de to måneder.
Alatáriel
Medlem af Imladris
Bruger

Pretty in punk

« Reply #6 on: October 23, 2006, 17:38:49 »

Jeg synes helt personligt, at det lyder som en rigtig spændende ide Smiley
Desuden er jeg enig med LT i, at det måske ville være rigtig godt for Imladris, om det kunne lægges i forbindelse med et eventuelt medlemsting, men det er absolut ikke noget krav fra min side. Jeg vil dog lige tage det op med de andre rådsmedlemmer, før jeg stiller Imladris til rådighed som medarrangør Roll Eyes

Oh my god; I care so little I almost passed out

- "When you play the game of thrones, you win or you die. There is no middle ground".
Tinúviel
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #7 on: November 08, 2006, 19:56:17 »

Jeg synes også, det lyder som en rigtig god idé!
Beren
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #8 on: November 08, 2006, 20:34:52 »

Ang. symposiumet, så er der 2 vinkler som er oplagte at se på.

Vil man lave noget for andre en de ca. 10 medlemmer i Imladris der tropper op den ene gang om året til medlemsting mm. eller vil man lave noget der er spændende nok til at tiltrække andre.

Er det første tilfældet, så lad os booke et lokale i Valby medborgerhus den lørdag den 6 oktober (14 dage efter fødselsdagen) og holde melemsting, symposium og efterfølgende hygge.

Er det andet tilfældet, så er Eurocon en knaldgod ide, da der nok kommer 500+ mennesker (der var 800+ og 900+ til 2 tidligere eurocons) og mon ikke der er nogle af dem der vil se/lytte med.

Jeg stemmer personligt for begge dele Smiley
Merry
Administrator
Bruger

« Reply #9 on: November 09, 2006, 15:34:18 »

Jo, men der var bare ikke nogen af disse mange science fiction-fans at se ved forrige møde i Valby... hvilket var ret besynderligt.
Beren
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #10 on: November 09, 2006, 18:03:15 »

Ikke mere mærkeligt end at du ikke var til Fantasticon (som på ingen måde kun er for science fictions fans, men for fans for alle de fantastiske genrer).

Men, seriøst, Fantasticon er kun en lille con med maks 100 besøgende (inkl. arrangørerne) over weekenden og med masser af aktiviteter ca 3 stk. der kører simultant over hele dagen. Så besøgte man connen, så fandt man næppe ned til Imladris.

Hvis vi derimod laver symposiet, som en del af Eurocon 2007 (og dermed bliver en del af deres program), så er situationen en helt anden.

pippin
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #11 on: November 09, 2006, 18:34:24 »

Hej

Jeg er enig med Beren. Hvis vi skal holde det i dan weekend, skal det være en del af Connen. Jeg har nemligt planlagt at skulle delatage i Connen, så hvis det ikke bliver der, så kommer jeg ikke. Hvis det ikke skal være en del af Connen, så skal det være en anden dato.

Hvis vi holder det, skal det være noget større end arrengementet i år. Vi kunne måske også aliere os med de svenske Arda symposier: http://forodrim.se/arda/arda_eng.html Det er længe siden de har holdt noget, men vi kunne måske få dem til at publisere indlæggene i deres publication. Det tror jeg gerne de vil. Det er Anders Stenstrøm (Beregond) fra Forodrim der står for Arda.

Pippin

Merry
Administrator
Bruger

« Reply #12 on: November 09, 2006, 19:51:10 »

Ikke mere mærkeligt end at du ikke var til Fantasticon

Nu kan jeg ikke lige se, hvad min personlige deltagelse på Fantasticon eller ej har med sagen at gøre (og jeg læser desuden sjældent anden fantasy- eller science fiction-litteratur), men jeg har i hvert fald ikke annonceret på Imladris.dk, at jeg ville deltage på Fantasticon, hvorimod Imladris' seminar jo blev en slags uofficielt del af Fantasticon, idet det blev annonceret på Fantasticons hjemmeside, og nævnt flere steder i forbindelse med foromtale i samme sætning som Fantasticon. Men lad nu bare det ligge. Der var dog heller ikke mange deltagere på dette års Fantasticon, så generelt ligger interessen for den slags arrangementer åbenbart på et lille sted.

Sagen om et symposium skal forelægges Rådet i Imladris, det er dem der træffer beslutning om sådanne sager, og nu er jeg jo *lykkeligvis* sluppet ud af Kløvedals lænker  Grin
« Last Edit: November 09, 2006, 21:08:48 by hobbit » Logged
Ananduriel
Bruger

« Reply #13 on: November 09, 2006, 21:50:16 »

Da vi taler om et symposium for at fejre udgivelsen giver ikke dybere mening ikke at holde det på selve dagen når nu dette er muligt. 14 dage før eller efter vil være en flad, lidt umotiveret oplevelse.

Og da der allerede er planlagt en større begivenhed i København den weekend vil det nok være mest hensigtsmæssigt at hægte sig på den.

Selv om man skulle tro (eller gerne ville tro) at en metropol som København kunne tiltrække publikum til 2 events i samme weekend viser arrangementer som Fantasticon at "markedet" i Danmark er meget hurtigt at overskue.

Så jeg hælder mest til at få Hobbit-symposiet på programmet på Eurocon.

Save the trees; Wipe your butt with an owl.
Beren
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #14 on: November 09, 2006, 22:31:54 »

Jeg er enig med Ananduriel.

Da Eurocon 2007 foregår både fredag den 21 og lørdag den 22, så kan man jo også overveje at holde det om fredagen (evt. lade det være op til Eurocon arrangørerne).

Til Hobbit:

Ikke for at nedgøre seminaret, men en Con tilbyder altså en helt del mere og det ville være langt mere logisk at seminardeltagerne deltog i connen end omvendt.

Men en helt anden side af sagen, hvorfor tror du at den reklame som Fantasticon har gjort for semainaret skulle give noget særligt respons? Interessen for et sådan snævert projekt er da helt normalt af næsten teoretisk art og havde vi fået en gratis 2 sidet reklame i Berlinske Tidende, så havde vi måske haft 5 personer mere i lokalet, det var gået under pausen.

At du eller andre fra seminaret ikke var til connen, tydeligør bare seminarer og conners problemer. Folk er så snævre i deres opfattelse af hvad der er godt nok til at fænge deres interesse og alt for krævende når det gælder om at "få noget for pengene".
Om ikke andet, så er Fantasicon en måde at gøre noget for et interessemiljø (endog et bred et) ligesom Imladris (der faktisk er meget snæver).
Pages: [1] 2 Go Up Print 
« previous next »
Jump to: