Imladris.dk forum - Til forsiden
User Info
Welcome, Guest. Please login or register.
October 25, 2014, 18:00:19

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search

Key Stats
3894 Posts in 452 Topics by 180 Members
Latest Member: Tifanfaya
* Home Help Search Calendar Login Register
Imladris.dk forum  |  Generelt  |  Imladris - Danmarks Tolkienforening  |  Seminar: Mad & Drikke « previous next »
Pages: [1] 2 Go Down Print
Author Topic: Seminar: Mad & Drikke  (Read 6144 times)
Merry
Administrator
Bruger

Seminar: Mad & Drikke
« on: September 05, 2006, 21:54:27 »

Denne tråd er beregnet til at drøfte mad & drikke til arrangementet (projektleder: Tinúviel)
pippin
Medlem af Imladris
Bruger

Re: Seminar: Mad & Drikke
« Reply #1 on: September 06, 2006, 06:51:48 »

Hej

Jeg vil gerne lave en kage

Pippin

Merry
Administrator
Bruger

« Reply #2 on: September 07, 2006, 10:16:03 »

Jeg går ud fra, at vi byder de særligt indbudte gæster på gratis mad og drikke?
Tinúviel
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #3 on: September 08, 2006, 08:42:34 »

Er der nogen (f.eks. Tas  Grin), der har mulighed for at undersøge, hvordan det står til med kaffemaskine og brug af køkkenfaciliteter i Medborgerhuset?
Merry
Administrator
Bruger

« Reply #4 on: September 09, 2006, 17:55:04 »

Var det en ide med en form for tilmelding, så kagebagerne ved, ca. hvor mange personer vi bliver? Naturligvis kan vi ikke tage højde for hvor mange, der rent faktisk dukker op på selve dagen, men hvis vi har en form for tilmelding, kan vi i hvert fald tage højde for, at ingen, som har tilmeldt sig, behøver at gå tommavede fra mødet...

Ang. kaffedrikning kan jeg evt. medbringe en lille expressomaskine, hvis der skulle være interesse for det.

Beren
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #5 on: September 10, 2006, 09:51:52 »

Ang. kaffemaskiner og køkken, så er ideen bag medborgerhuset at cafeen i stuen sælger kaffe, kager, øl, vand og mad (det er det de lever af).
Jeg mener dog ikke de typiisk modsætter sig at man tager lidt med (en kasse vand og øl og lidt kager, men omvendt bør man heller ikke ligefrem råbe det ud.

Der er et lille køkken på etagen, men det bruges af selskabslokalet på samme sal, så det kan vi nok ikke bruge.

Jeg prøver måske at se om jeg kan overtale dem til lidt mere (kaffemaskiner osv), men det kan tideligst blive mandag.
DPhreak
Administrator
Bruger

« Reply #6 on: September 11, 2006, 18:52:23 »

Jeg ved ikke om det bliver noget rod mht. afstanden, men jeg kan godt lave nogle sandwiches, evt. kan jeg tage brød og fyld med og så lave dem on site, Tine?

/Anders aka. DPhreak

Rådsmedlem og kode-abe.
Tinúviel
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #7 on: September 13, 2006, 21:49:54 »

Tak for dit forslag, DPhreak Smiley

Som nævnt inde på programdebatten var det gået fuldstændig hen over hovedet på mig, at det også var frokosten, jeg påtog mig ansvar for at arrangere, for så havde jeg sagt nej til at være projektleder af følgende grunde:

1. Jeg synes det er problematisk, at vi ikke har nogle penge til arrangementet, hvis det også skal omfatte salg af frokost. Vi aner jo ikke noget om, hvor mange mennesker vi skal sørge for frokost til, så vi risikerer enten at købe alt for meget og dermed misse chancen for at tjene på dette, eller at have alt for lidt, hvilket er meget lidt hobbitagtigt. Derimod mener jeg, at kaffe og kage er langt nemmere at få til at hænge sammen økonomisk, selvom der skulle blive en del til overs.

2. Hvis ideen bag medborgerhuset er, at de lever af at sælge mad og drikkevarer, synes jeg ikke vi kan være bekendt at gøre et alt for stort nummer ud af at sælge vores egen mad, og så ser det jo desuden ud til, at vi ikke har adgang til køkkenfaciliteter. Derfor er jeg mest stemt for, at vi køber mad i medborgerhuset (eller evt. et andet sted i nærheden) og så nøjes med at medbringe diverse kager samt evt. noget kaffe i termokander og sælge af det - Tass, er der mulighed for, at vi kan lave kaffe hjemme hos dig, så den er rimelig frisk?

Hvis folk er utilfredse med projektlederens modvilje mod at arrangere frokost, er de meget velkomne til at afsætte mig! Smiley

Tinúviel
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #8 on: October 05, 2006, 20:50:18 »

En lille opsummering: ved chatmødet for nogle uger siden meldte Pippin, Tass og jeg selv os som kagebagere. Men det er vist snart ved at være på tide at finde ud af, om vi har brug for mere end tre kager, så jeg foreslår, at vi får oprettet en tilmeldingstråd, så vi kan danne os et overblik over, hvor mange vi minimum bliver, når man lægger paneldeltagere, arrangører og øvrige medlemmer af Imladris sammen. Jeg kan jo selvfølgelig også gøre det selv, men så kommer der lige til at gå et par dage...  Smiley Smiley
Tinúviel
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #9 on: October 19, 2006, 20:14:18 »

Det ser ikke umiddelbart ud til, at der vil være behov for mere end tre kager (tak for tilmeldingslisten, Hobbit Smiley), men det skal ikke afholde nogen fra at melde sig som kagebagere her på falderebet  Grin

Jeg føler stadig ikke helt, at jeg har styr på, hvad det egentlig er, jeg skal stå for. Jeg har tænkt mig at medbringe nogle servietter udover en kage, men er der ellers noget, folk regner med, at jeg står for? Hvad gør vi med kaffe, f.eks.? Jeg mente jo, at vi burde købe det i medborgerhuset, da det er svært at arrangere uden at vide, om vi rent faktisk har adgang til kffemaskine o.l., men hvis nogen har mulighed for at lave kaffe i nærheden, så den kan være rimelig frisk, skal jeg også nok sørge for at have papkrus med

Hvad med prisen for et stykke kage og evt. en kop kaffe, er det noget, vi aftaler på lørdag, når vi mødes?
Merry
Administrator
Bruger

« Reply #10 on: October 20, 2006, 07:20:33 »

Jeg har jo tidligere tilbudt at medbringe en kaffemaskine og/eller espressomaskine (+ kaffepulver), men ikke fået nogen tilbagemelding på, om det var ønsket eller ej. Der skal i så fald også anskaffes nogle krus/kopper, evt. af plastic (hvilket jeg ikke kan tilbyde).

Prisen bestemmer kagebagerne jo helt suverænt. Men hvis der skal være noget større salg, skal det jo nok være til en rimelig pris... (selv medbringer jeg 50 kr. i lommepenge Grin )

Beren
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #11 on: October 20, 2006, 14:38:02 »

Jeg vil gerne sponsorere 50 kr, mod at smage et par stykker kager og hvis jeg ikke er den eneste, så bliver vores udgifter nok dækket ind.
Tinúviel
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #12 on: October 20, 2006, 15:33:38 »

Jeg har jo tidligere tilbudt at medbringe en kaffemaskine og/eller espressomaskine (+ kaffepulver), men ikke fået nogen tilbagemelding på, om det var ønsket eller ej. Der skal i så fald også anskaffes nogle krus/kopper, evt. af plastic (hvilket jeg ikke kan tilbyde).

Jeg undskylder den manglende tilbagemelding. Hvis det ikke er for meget besvær og det eneste maskinen skal bruge fra Valby Medborgerhus, er en stikkontakt og noget vand, så må du meget gerne tage den med, så sørger jeg for krus.
Merry
Administrator
Bruger

« Reply #13 on: October 20, 2006, 16:20:38 »

Godt, men så medbringer jeg 1 stk. kaffemaskine med kande, nogle kaffefiltre, og svensk kaffepulver a typen Gevalia Ebony... Så går jeg ud fra, at der er en stikkontakt og mulighed for at skaffe vand. Wink
Alatáriel
Medlem af Imladris
Bruger

Pretty in punk

« Reply #14 on: October 20, 2006, 22:16:54 »

Jeg laver sandwich - selvom jeg stadig ikke helt har fundet ud af, om det er meningen de skal sælges, eller bare er 'gratis frokost' til dem der deltager på tinget??

Hvis vi får kaffe, bør nogen sørge for plastickopper + servietter. Det ville også være alletiders, hvis der kunne fremtrylles teskeer i plastic, mælk og sukker, da vi er nogle der bruger den slags.

En sidste ting; bør vi ikke have nogle byttepenge? hvis folk skal købe kaffe og kage kan vi vel ikke forvente, at alle kan stille med lige penge??

Oh my god; I care so little I almost passed out

- "When you play the game of thrones, you win or you die. There is no middle ground".
Pages: [1] 2 Go Up Print 
« previous next »
Jump to: