Author
|
Topic: Mytologi [rated] (Read 51449 times)
|
|
Macilon
|
Tass??
|
|
|
|
|
|
I dont know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you, half as well as you deserve.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Myst
|
Her er en nem en, så vi kan få lidt gang i denne tråd igen  Så spørgsmålet er: Hvem er mor til Maeglin? M.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mr. FQ
|
Aredhel Og ja lad os få lidt gang i quizzerne igen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Arien
Medlem af Imladris
Bruger

I'm on fire!
|
Aredhel...
|
|
|
|
|
|
"Too bright were the eyes of Arien for even the Eldar to look on, and leaving Valinor she forsook the form and raiment which like the Valar she had worn there, and she was as a naked flame, terrible in the fullness of her splendour." - citat The Silmarilllion.
|
|
|
|
Myst
|
Helt korrekt
|
|
|
|
« Last Edit: October 06, 2007, 21:49:41 by Myst »
|
|
|
|
|
Arien
Medlem af Imladris
Bruger

I'm on fire!
|
Hvem var Finarfins kære mother? (sorry, men er ikke lige sat op til at finde et udfordrene et...)
|
|
|
|
|
|
"Too bright were the eyes of Arien for even the Eldar to look on, and leaving Valinor she forsook the form and raiment which like the Valar she had worn there, and she was as a naked flame, terrible in the fullness of her splendour." - citat The Silmarilllion.
|
|
|
|
Mr. FQ
|
Indis (selvom jeg føler mig lidt forbigået  )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Arien
Medlem af Imladris
Bruger

I'm on fire!
|
Hov... sorry
Men det er helt rigtigt...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mr. FQ
|
Helt i orden.
Hvem var den første konge over Dúnedain?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lathspell
|
Det er jo et definitionsspørgsmål. Hvis Dunedain er betegnelsen for de overlevende fra Numenor under ét, så må det være Elendil, Isildur og Anarion, da de alle tre var konger samtidig. Men hvis Dunedain står for de rejsende (rangers) fra nord efter Arthedains fald må det være Aragorn selv.
|
|
|
|
|
|
Don't take life seriously, it ain't nohow permanent. Pogo Possum
|
|
|
|
Macilon
|
En respons her ville være nice..
Ellers må vi til at tælle (Lidt gang i quizzen ville jo ikke skade)
5
|
|
|
|
|
|
I dont know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you, half as well as you deserve.
|
|
|
|
Gryfgory
|
Jeg tror det skal forstås som: hvem var den første Dunadan? Eller høvding over dunedainerne. Men jeg kan da godt se ordet konge sår tvivl.
Mvh Gryfgory
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |