Imladris.dk forum - Til forsiden
User Info
Welcome, Guest. Please login or register.
November 24, 2014, 11:14:03

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search

Key Stats
3895 Posts in 453 Topics by 180 Members
Latest Member: Tifanfaya
* Home Help Search Calendar Login Register
Imladris.dk forum  |  Generelt  |  Imladris - Danmarks Tolkienforening  |  Seminar i København okt./nov. 2006 « previous next »
Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Go Down Print
Author Topic: Seminar i København okt./nov. 2006  (Read 22478 times)
Merry
Administrator
Bruger

Re: Seminar i København okt./nov. 2006
« Reply #30 on: May 09, 2006, 07:46:05 »

Dphreak, måske skulle du tilføje følgende information til den særlige side om seminaret (og måske skulle du også finde en mere fængende overskrift end blot "Læs her!"  Cheesy )

Tid: Enten lørdag 14. oktober eller lørdag 21. oktober 2006
Sted: Et sted i København
Særligt indbudte gæster som har bekræftet, de kommer: Caspar Reiff (The Tolkien Ensemble), Nils Ivar Agøy (norsk Tolkien-oversætter), Jakob Levinsen (forlagsredaktør, kritiker og forfatter til "Helte og hobbitter"), Tine Nilsson (cand.mag som har gennemgået det første kapitel af Hobbitten for fejl i oversættelsen).
Merry
Administrator
Bruger

« Reply #31 on: May 12, 2006, 16:06:18 »

Dphreak har foreslået, at vi holder et lille chatmøde herinde den 23. maj kl. 19. Det ville være mest effektivt, hvis også de øvrige medarrangører så som Alatáriel, Pippin og Tinúviel kunne deltage. Kan I det?
« Last Edit: May 12, 2006, 16:08:06 by hobbit » Logged
pippin
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #32 on: May 12, 2006, 16:20:53 »

jeg kan godt

Tinúviel
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #33 on: May 12, 2006, 16:55:02 »

Jeg kan formentlig også godt tirsdag d. 23, men skal nok give endelig besked i løbet af næste uge. Kræver det mon nogle særlige forudsætninger at deltage i chatten?  Huh

Mht. Christianshavns Beboerhus har jeg tidligere benyttet mødelokaler der gratis, så længe det var til ikke-kommercielle formål. På stedets hjemmeside www.beboerhus.dk ser det ud til, at tingene har ændret sig siden dengang, men de har i hvert fald plads til op til 150 personer.

Jeg er midt i at købe hus, hvilket er min undskyldning for ikke at involvere mig alt for meget pt. men hvis jeg får præcise instrukser for, hvad jeg skal spørge om, skal jeg gerne kontakte dem om senest to uger.
Merry
Administrator
Bruger

« Reply #34 on: May 12, 2006, 17:13:36 »

Når jeg siger chatten, så er det her, det foregår: http://imladris.dk/?id=6  (tjek evt. om du kan komme ind)
Beren
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #35 on: May 13, 2006, 14:25:24 »

Fantastik holder Fantasticon i weekenden den 21-22 oktober i Valby medborgerhus.

Hvad med at slå Seminaret sammen med dem, det vil både gavne Imladris seminar og Fantasticonnen.

Der er allerede bestilt lokaler til connen, men jeg tror sagtens at der er plads, da connen ikke er færdigplanlagt endnu.

Kontakt Flemming R. Rasch på tlf: 38197722. Der bliver opsat en officiel kontaktemail imorgen søndag den 14 maj 2006, da den nuværende videresender til en forkert person.
pippin
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #36 on: May 13, 2006, 14:59:15 »

Hej

Det syntres jeg er en god ide. LAd os holde det på Fantasticon hvis de vil have os.

Pippin

Merry
Administrator
Bruger

« Reply #37 on: May 13, 2006, 17:42:54 »

Ja, det kunne da være en god løsning.

Læste for øvrigt lige, at Kontaktperson for fantasygruppen i Fantastik-foreningen er ingen ringere end Kim H. Pierri... alias vores alle sammens Pippin Wink
pippin
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #38 on: May 13, 2006, 19:05:01 »

Hej

Fantastik foreningens Fantasy-gruppe har ikke noget med arrengeringen af Fantasticon. Gruppens eneste aktivitet er en email-debat, som ikke er særlig aktiv. Jeg foreslog at man oprettede gruppen fordi at der var en Scifi gruppe, som også havde en debat.

Pippin

Beren
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #39 on: May 14, 2006, 20:05:30 »

Email til Fantasticon 2006 arrangørerne er: 2006(snabel-a)fantasticon.dk (denne indviklet skrivemåde er for at undgå spam).
DPhreak
Administrator
Bruger

« Reply #40 on: May 19, 2006, 22:55:42 »

Hvordan står det til? Finder vi ud af noget med hvor det skal holdes?

Hvis muligt ville det være skønt at vide tid/sted inden vi invitere mere bredt.

Grit: Hvad fandt du frem til med de blade? Var der ikke noget med at Ringenes Herre alligevel ikke var i den canon? Vi kan jo godt sende læserbreve alligevel, f.eks. kan vi appelere til de lærere som bruger Tolkiens værker i deres undervisning og vi kan vel stadig skrive til bibliotekerne bare sådan for at "sprede ordet".

/Anders aka. DPhreak

Rådsmedlem og kode-abe.
Merry
Administrator
Bruger

« Reply #41 on: May 20, 2006, 09:58:27 »

Jeg er travlt optaget af eksamensopgaver og dernæst min kommende 3 måneders udlandsrejse, så jeg kan ikke gøre ret meget mere... Men vi gør jo status, når vi chatter på tirsdag.
Beren
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #42 on: May 20, 2006, 13:53:44 »

Som sagt er det oplagt at holde det med Fantasticon 2006.

Det vil være en god ide at finde ud af hvor meget tid og lokaleplads der skal bruges til seminaret. Hvilket jo er vigtigt rent bestillingsmæssigt også selv om man ikke er helt færdig med overvejelserne.
Fordelen ved at holde det med Fantasticon er også at det giver en større fleksibilitet med hensyn til lokaler og tidspunkter man holder noget på.

Måske burde i også vælge en tovholder der samler trådene og evt. træffer de endelige beslutninger, når det er nødvendigt.
Lothriel
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #43 on: May 21, 2006, 15:25:41 »

Lige et forslag til den længe fraværende Lothriel, nu bosat i Vejle-området.

Hvad med at Pippin tager kontakt til Aragorn, der jo var med i "ekspert-gruppen" bag den nye svanske oversættelse? Han bor vist i Helsingborg, og er  halv-dansker, så hverken distance eller sprog skulle være det store problem!

I øvrigt lyder det som er fedt arrangement.

Chocolate, men, coffee - some things are better rich.

"I like rice. Rice is great if you're hungry and want 2000 of something." Mitch Hedberg
Alatáriel
Medlem af Imladris
Bruger

Pretty in punk

« Reply #44 on: May 22, 2006, 21:11:38 »

Grit: Hvad fandt du frem til med de blade? Var der ikke noget med at Ringenes Herre alligevel ikke var i den canon? Vi kan jo godt sende læserbreve alligevel, f.eks. kan vi appelere til de lærere som bruger Tolkiens værker i deres undervisning og vi kan vel stadig skrive til bibliotekerne bare sådan for at "sprede ordet".

Sorry, havde lige overset den der...
Altså, LT har været så venlig at guide mig til en artikel fra Politiken, hvor der står at RH er i kanon til 8. klasses elever (fuck, svært ord - bliver ved at skrive 'elvere'. hehe). Men når jeg slår op på Gyldendals læse-kanon fremgår Tolkien eller RH ikke et eneste sted på noget klassetrin, så jeg formoder simpelthen, at Politiken har taget fejl. Men jeg kan godt forsøge at ændre lidt i læserbrevet, så det bliver tilpasset de lærere der bruger Tolkien i deres undervisning.
Er vi forresten stadig game on med hensyn til møde i morgen?

Oh my god; I care so little I almost passed out

- "When you play the game of thrones, you win or you die. There is no middle ground".
Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Go Up Print 
« previous next »
Jump to: