Imladris.dk forum - Til forsiden
User Info
Welcome, Guest. Please login or register.
December 21, 2014, 07:26:22

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search

Key Stats
3919 Posts in 479 Topics by 182 Members
Latest Member: Rhovandir
* Home Help Search Calendar Login Register
Imladris.dk forum  |  Generelt  |  Imladris - Danmarks Tolkienforening  |  Seminar i København okt./nov. 2006 « previous next »
Pages: [1] 2 3 ... 7 Go Down Print
Author Topic: Seminar i København okt./nov. 2006  (Read 22751 times)
Merry
Administrator
Bruger

Seminar i København okt./nov. 2006
« on: April 24, 2006, 09:42:42 »

Denne tråd er oprettet for at drøfte planlægningen af efterårets seminar om en evt. nyoversættelse eller revision af de danske oversættelser af Tolkien.

Se i øvrigt baggrunden for denne tråd her: http://www.imladris.dk/forum/index.php?topic=59.0
Merry
Administrator
Bruger

Re: Seminar i København okt./nov. 2006
« Reply #1 on: April 24, 2006, 21:33:00 »

Så har jeg allerede fået den første tilbagemelding: Jakob Levinsen (forlagsredaktør og forfatter til bogen Helte og Hobbitter) vil gerne deltage i en paneldebat/seminar, og han har indtil videre ikke nogen planer for oktober/november, så det er helt op til os at fastsætte en dato.
Merry
Administrator
Bruger

« Reply #2 on: April 24, 2006, 22:08:08 »

Ville det være en idé også at invitere David Gress, der har oversat Silmarillion til dansk? Eller Jan Lyderik, som er den seneste Tolkien-oversætter, Gyldendal har anvendt?
DPhreak
Administrator
Bruger

« Reply #3 on: April 25, 2006, 11:34:22 »

The more the ...

Vi kunne evt. også se om bibliotekarerne har et medlemsblad, jeg har ikke kunne finde ud af det, men deres forbundshjemmeside er www.bf.dk

/Anders aka. DPhreak

Rådsmedlem og kode-abe.
Merry
Administrator
Bruger

« Reply #4 on: April 25, 2006, 11:47:01 »

Så har jeg fået endnu en tilbagemelding: Caspar Reiff fra The Tolkien Ensemble vil gerne deltage, og han har heller ikke nogen lørdagsplaner i oktober/november endnu, så det er op til os at fastsætte en dato.
Merry
Administrator
Bruger

« Reply #5 on: April 25, 2006, 11:53:46 »

Fagbladet for danske bibliotekarer hedder "Bibliotekspressen"

Det indeholder ifølge hjemmesiden http://www.bibliotekspressen.dk

Orientering og debat om bibliotekernes virksomhed og samfundsmæssige rolle.
Den bibliotekariske professions udvikling og ansættelsesfelter.
Kultur- og informationspolitik.
Det faglige og biblioteks- og fagpolitiske arbejde i bibliotekarernes fagforening.

Bladet udgives af Bibliotekarforbundet (BF), men har en redaktionel uafhængig status i forhold til forbundets styre og apparat. Det udkommer med 20 numre årligt, hvoraf fire er større magasinnumre med et særligt temaindslag. Bladet er medlem af Dansk Fagpresseforening.

Tænkte du på at få dem op på mærkerne i forbindelse med seminaret?
DPhreak
Administrator
Bruger

« Reply #6 on: April 25, 2006, 12:25:18 »

Jeg tænkte at det måtte være interessant for netop bibliotekarer, bare en tanke.

/Anders aka. DPhreak

Rådsmedlem og kode-abe.
DPhreak
Administrator
Bruger

« Reply #7 on: April 25, 2006, 16:13:29 »

Indtil videre har jeg tænkt mig at tage kontakt til:

- Udvalgte rollespilsforeninger
- Liveforum.dk
- Landsforeningen for Levende Rollespil

Jeg kunne egentlig godt tænke mig om vi kunne forfatte en tekst der fortæller lidt om arrangementet og som gør opmærksom på problemet, underskriftsindsamlingen mv., en slags flyer.

Senere kan vi så forfatte et "læserbrev" der kan indsendes til relevante tidsskrifter og når tiden kommer til det kan vi lave en officiel indbydelse.

/Anders aka. DPhreak

Rådsmedlem og kode-abe.
Merry
Administrator
Bruger

« Reply #8 on: April 25, 2006, 17:26:14 »

Det lyder som en god ide, jeg kan bare ikke påtage mig yderligere lige i øjeblikket, da jeg har rigeligt at se til.
Merry
Administrator
Bruger

« Reply #9 on: April 26, 2006, 16:23:32 »

Jeg har lige hørt fra Nils Ivar Agøy, den norske Tolkien-oversætter. Han vil muligvis godt kunne komme, da han alligevel skal til nogle arrangementer i København til efteråret. Men nærmere datoer følger formentlig først i næste uge.
Merry
Administrator
Bruger

« Reply #10 on: May 03, 2006, 00:18:33 »

Så har jeg hørt fra Nils Ivar Agøy igen. Han foreslår a) lørdag 14. oktober eller b) lørdag 21. oktober, da han sandsynligvis skal til København alligevel i den mellemliggende uge. Så nu har vi snævret os ind på to datoer... Hvordan går det med de øvrige ting, der skal ordnes?

Pippin - en gæst fra landet hinsidan? + samarbejde med Bri?
Alatáriel + Dphreak - offentligt opråb/debat/liverollespillere?
Alatáriel + Tinúviel - sted for arrangementet?
pippin
Medlem af Imladris
Bruger

« Reply #11 on: May 03, 2006, 08:24:22 »

Hej

Jeg har mailet videre til Rúmil, han har: lett den svenska referensgruppen!

Betaler vi rejseomkostninger?

Pippin

Merry
Administrator
Bruger

« Reply #12 on: May 03, 2006, 08:55:54 »

Jeg har hidtil formuleret mig på den måde over for særligt indbudte gæster: Vi kan desværre ikke stille i udsigt at kunne dække dine rejseudgifter, da foreningen i øjeblikket ikke har nogen midler, men vi vil naturligvis søge at skaffe sponsorer efter bedste evne.

Så udgangspunktet er nej, medmindre vi kan skaffe nogen midler på en eller anden måde, eller Bri har et hemmeligt skatkammer? Cheesy

Og det er nok også meget begrænset hvor mange penge, vi kan tjene ved salg af øl, vand, kaffe og kage...
Merry
Administrator
Bruger

« Reply #13 on: May 03, 2006, 09:02:23 »

Hvis personen, du har i tankerne, bor i Stockholm, ligger prisen på en flybillet til Malmø og videre med tog til København eller alternativt tog hele vejen fra Stockholm til København på omkring 500 kr. for en enkelt.
DPhreak
Administrator
Bruger

« Reply #14 on: May 03, 2006, 09:48:16 »

Mht. liverollespillere så sender jeg en indbydelse, jeg skal bare have ordene på plads først. Jeg regner med at Grit tager sig af de "interessegrupper" vi snakkede om.

Til en tekst har jeg foreløbig tænkt mig dette:
---
Opråb til alle Tolkien-fans!
Siden 1954 har den danske oversættelse af Ringenes Herre været fyldt med fejl. Til trods for værkets popularitet afviser Gyldendal at rette fejlene og trykke en ny udgave. Derfor har Imladris - Danmarks Tolkienforening i samarbejde med Bri - Tolkienselskabet i København valgt at afholde et seminar for at lægge pres på Gyldendal. På dette seminar vil der være specielt indbudte gæster som omfatter X(nogen af de SIKRE gæster). Vi vil derfor gerne invitere evt. interesserede medlemmer af (indsæt navn her) til at deltage. Seminaret afholdes (dato eller ca. dato + sted). Vi vil forsøge at arrangere et optog med destination hos Gyldendal på Klareboderne 3, forhåbentlig under pressedækning. Til dette formål vil vi gerne opfordre til at deltagende til for såvidt muligt at iklæde sig dragter.

Mere information kan findes på www.imladris.dk
For interesserede som ikke har mulighed for at deltage vil vi gerne henvise til vores underskriftsindsamling som kan findes her: (link)

Hvis du/i ønsker at deltage vil vi meget gerne høre om det, send en mail til raadet@imladris.dk eller ring på 40 73 85 51.
---

Når den er sendt ud forholder jeg mig passiv indtil vi har dato, sted og ved ca. hvad der skal foregå hvorefter jeg ringer rundt til div. rollespilsforeninger på sjælland.

Jeg vil meget gerne have hjælp til at skrive teksten så hvis i har kommentarer/rettelser så må i meget gerne komme med dem.

Jeg kunne også godt tænke mig om Bri ville lave en tælling på hvor mange der vil deltage, så forsøger vi at gøre det samme.

/Anders aka. DPhreak

Rådsmedlem og kode-abe.
Pages: [1] 2 3 ... 7 Go Up Print 
« previous next »
Jump to: